עורך הדין משה גלעד, לשעבר שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, שוחח היום (חמישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס להשפעה האפשרית של פרשת פגסוס על משפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.  

"יכולה להיות השפעה מוחלטת או חלקית ויכול להיות שילוב של שתיהן. זה יכול לגרום שמשפט נתניהו יכול להידחות בשנה. אני מניח שמה שיקרה הוא שבית המשפט ישקול כל ראיה בציציותיה ויבדוק אם קיימת השפעת גומלין בין ראיה לעבירה", הסביר. 

לדבריו, סנגוריו של נתניהו יידרשו לבצע בדיקה נוספת לאחר שהפרקליטות תסיים: "הם יגידו, ובצדק, נתתם לחתול לשמור על השמנת. הבדיקה שלהם יכולה לקחת שנה". 

עוד אמר: "אם המסה תהיה כזו גדולה, ויסתבר שהאזינו לניר חפץ, למילצ'ן ולעוזרת שלו, יכול להיות שביתל המשפט ייקבע שכל אחד ואחד מסואב בפשע הענקי הזה, זה פוגע בחירויות הפרט ועל כן יש לבטל את המשפט, לדעתי האופציה הזו פחות סבירה". 

על התייחסתו של המפכ"ל לשעבר רוני אלשייך לפרשה, אמר גלעד: "אני מכבד אותו, את הפרקליטות, את היועמ"ש ואת כל אותם קצינים, חובת ההוכחה עליהם כי חלק הם הודו. אנחנו זוכרים את התפתלות המשטרה בתשובותיה כולל השר לביטחון פנים". 

כשנשאל האם השופטים במשפט נתניהו יושפעו מכך שהמידעים לכאורה הושגו בדרך פלילית: "מה שאני מניח שיקרה, הוא שבית המשפט יבחן כל ראיה וראיה בציציותיה. אם יש השפעת גומלין בין הראיה לבין הפשע יכול בית המשפט לפסול אותה".