ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס היום (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו להאזנות לכאורה שביצעה המשטרה לאחר שהתקינה על פי החשד את תוכנת הרוגלה פגסוס במכשירי הטלפון של בכירי ציבור, עיתונאים, מובילי מחאות חברתיות ואזרחים. ראש הממשלה לשעבר תהה "האם המשטרה השתמשה בכלי של NSO נגד אזרחים ללא צו או ש'כלכליסט' נפל בפח?", והסביר את דעתו בנושא. 

מעלה הילוך: NSO שלחה לכלכליסט מכתב התראה לפני נקיטת הליכים

ברק שאל: "איך פותרים ב-24 שעות את השאלה העיקרית 'האם המשטרה השתמשה בכלי של  NSO נגד אזרחים ללא צו?'. או ש'כלכליסט' נפל בפח?". לאחר מכן גם ענה: "תשובה - היועמש"ית קוראת לראש השב"כ ומורה לו לבצע שני צעדים פשוטים: האחד, לבדוק אם הניידים של אמי פלמור, שי באב״ד וקרן טרנר אכן נפרצו על ידי המשטרה. השני, לקבל מ-NSO את החוזה עם המשטרה ולבדוק אם המוצר שנמכר למשטרה מכיל אפשרות מחיקת לוגים.

לאחר מכן הסביר ברק: "מכל ה-26 שנזכרים בכתבת 'כלכליסט' ,שלושת המנכ"לים הם אלה שאין ספק ששום שופט בשום מצב לא הוציא צו המאפשר חדירה לניידים שלהם. עוד כתב, כי השב״כ מסוגל תוך 12 שעות לבדוק על הנייד עצמו האם הוא נפרץ על ידי הכלים של NSO".

"יתירה מזו", המשיך ראש הממשלה לשעבר, "היות ולכל כלי יש ׳חתימת פריצה׳ שונה שנותרת בנייד שנפרץ, יוכל השב"כ לקבוע (ככל שאחד המכשירים באמת נפרץ) האם הוא נפרץ ע״י המשטרה, שהכלי שברשותה שונה ונחות מפגסוס בגרסתו המלאה. או חלילה על ידי פגסוס בגרסתו המלאה, שפירושו שהפריצה לא נעשתה על ידי משטרת ישראל. יצוין גם שבמאמץ מעט יותר גדול (אולי 48 שעות) ניתן לבצע את הבדיקה לגבי כלל 26 הנזכרים", הוסיף.

"החוזה של NSO עם המשטרה מכיל בהכרח תיאור טכני מדויק של המכשיר שנמכר (כאמור, גרסה ישנה ונחותה של פגסוס), וזאת כדי להגן על החברה עצמה נגד תביעות וטענות אפשריות בעתיד מצד הלקוח", המשיך ברק והסביר: "בחוזה ימצא השב״כ אם יש או אין יכולת עריכה או מחיקה של לוגים. לכשעצמי אני די בטוח שאין אפשרות כזאת, כי משטרה חייבת להיות מסוגלת להוכיח שהראייה שבידה, כאשר הושגה דרך המכשיר של NSO בגיבוי צו של שופט - היא אכן ראיה. אבל זה יתבהר תוך שעה אחת של עיון בחוזה. אפשר רק להצר על כך ששני צעדים פשוטים אלה לא ננקטו מיד, אולי עוד ע״י היועמ״ש הקודם. אבל כרגע, לנוכח ההיסטריה הציבורית וקריסת שאריות האמון במערכת החוק, לשמחתו של נאשם מוכר - יש לנקוט בצעדים אלה כבר היום".

לסיום פנה ליועמ"שית הטריה, עורכת הדין גלי בהרב-מיארה, וכתב, "היועמ"שית החדשה, כולנו רוצים בהצלחתך - זה בידייך, בהצלחה!".