חברת NSO, מפתחת תוכנת הריגול פגסוס, שלחה היום (חמישי) לעיתון כלכליסט מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים. במכתב צוין כי ההתראה נשלחה בעקבות "פרסומים כוזבים הנוגעים לחברה" על ידי העיתון. ההתראה מתייחסת לתחקיר שפורסם בעיתון לפיו המשטרה עשתה שימוש בתוכנת הריגול של החברה ופרצה באמצעותה לטלפונים ניידים של 26 פוליטיקאים, מנהיגי מחאות ובכירי ציבור.

הצעד בו נוקטת החברה מגיע יום לאחר תגובתו לפרשה של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך. בהתייחסותו הראשונה של אלשיך לנושא הוא אמר כי "לפרסומים אין אחיזה במציאות". הוא טען שסירב להתייחס לפרשה עד היום בשל הנחתו שיש להשאיר את הטיפול ליתר הגופים הבודקים אותה, וכן בשל הקושי לבדוק את הטענות שפורסמו בשלב זה.

אלשיך הצר על כך שעל אף שהמשטרה ערכה בדיקה פנימית בעניין הפרשה, הממצאים התקבלו ב"זלזול על ידי חלק מהגורמים". "כמי שמכיר מקרוב את הבודקים שעסקו הפעם במלאכה, לא רק שאינני מזלזל בהם, אני משוכנע שהם בדקו בידיים נקיות ככל שידם מגעת", אמר.

"הנזק העצום שנגרם למערכת אכיפת החוק, מחייב תשובות ברורות ומקיפות יותר מכל הגופים והאנשים הנוגעים בדבר", אמר. הוא הוסיף כי בכוונתו להציג את עמדתו בעניין לאחר ש"אשתכנע כי אין בכך כדי לגרום חלילה נזק להליך משפטי, או הליך בדיקה".