פרשת אהוביה סנדק: פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הודיעה היום (חמישי) על זימון לשימוע של ארבעה חשודים בחשד ליידוי אבנים לעבר כלי תחבורה ועבירות נוספות, במסגרת התאונה בה נהרג הנער אהוביה סנדק.

הפרקליטות הודיעה לבאי כוחם של החשודים, אפרים גוזלן, צבי קטן ושני חשודים קטינים כי נשקלת העמדתם לדין פלילי, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני ונהיגה ללא רישיון, כל אחד לפי חלקו.

על פי החשד, לפני כשנה נסעו החשודים באזור היישוב כוכב השחר יחד עם אהוביה סנדק ז"ל ברכב, כשהוא נהוג ע"י אחד הנוסעים שאינו בעל רישיון נהיגה, בידיעתו של אחד החשודים שהוא בעל הרכב. בשלב מסוים הם עצרו בצד הכביש אחרי אחד מעיקולי הדרך, עלו על גבעה בצד הדרך והמתינו לשעת כושר בה יעבור רכב שניתן יהיה להבחין כי נוסעיו הם ממוצא ערבי, על מנת ליידות לעברו אבנים.

על פי החשד, החשודים הבחינו ברכב שנוסעיו ערבים, נעמדו מאחורי רכבם והשליכו את האבנים לעברם ממרחק של מטרים ספורים. שתיים מן האבנים פגעו ברכב, נגרם לו נזק והם נכנסו לרכבם ונמלטו מהמקום.

אברהם סנדק, אביו של אהוביה, מסר: "אהוביה יקירנו ננגח על ידי ניידת משטרה ואנחנו קוראים לצדק, להעמיד את השוטרים לדין. היום התפרסם גם שבמקום להעמיד את השוטרים לדין, מעמידים את הנערים לדין, ואנחנו קוראים לכולם להגיע הערב ב-20:30 לגשר המיתרים להפגין למען הצדק בעמ"י".

עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו, אשר מייצגים את הצעירים, מסרו: "רצחת טייחת והאשמת - יום שחור למערכת אכיפת החוק בישראל. כתב החשדות הוא ניסיון נואש ואחרון של השוטרים בחסות הפרקליטות, להימלט מעמידתם אל מול האמת המרה, שהם הנאשמים שגרמו למותו של אהוביה סנדק ז"ל ולפציעתם של הצעירים הנוספים, וזהו כתב הגנה שלהם.