צעיר בן 26 תושב הצפון נעצר אתמול (רביעי) בתום חקירה סמויה על ידי חוקרי היחידה הארצית 105 בלהב 433 במשטרה כחשוד בבעילת קטינה וסחיטה באיומים של קטינה בת תשע, כל זאת באמצעות הרשת החברתית.

בימים האחרונים התנהלה כאמור חקירה סמויה במסגרת מאמצי משטרת ישראל להגנה על ילדים מפני פגיעה ברשת, זאת בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 105 אודות חשוד שפנה לקטינה בת תשע באמצעות הרשתות החברתיות טיק טוק וואטסאפ, וביקש ממנה לשלוח לו סרטונים שלה בעירום.

על פי החשד, הצעיר התחזה לילדה בת 10 ושלח לקורבן סרטונים פורנוגרפיים של קטינים, במטרה לגרום לקורבן לשלוח לו סרטונים בעלי אופי מיני.

מהדיווח ומהחקירה עלה כי הילדה נפלה שבי אחר בקשתו של החשוד ושלחה לו סרטונים מיניים שלה. מיד לאחר מכן החשוד לא בחל באמצעים והחל לדרוש ממנה לשלוח לו סרטונים נוספים תוך איומים ("אני אעשה לך פאדיחה ואעביר לכל המשפחה שלך") שאם לא תשלח הוא יפיץ את הסרטונים שכבר שלחה לו.

בתום פעילות מאומצת ומהירה של יחידת 105 בלהב 433, נעצר החשוד ברביעי האחרון לחקירה ובסיומה הובא לבית משפט השלום בראשון לציון שהאריך את מעצרו בשישה ימים.

יחידה 105 פועלת להגנה על ילדים ונוער ברשת האינטרנט. ביחידה פועל, בין היתר, מוקד 105 - המוקד הלאומי להגנה על  ילדים ונוער ברשת. המוקד משלב פעילות משטרתית במאבק באלימות רשתית לצד נציגי משרדי ממשלה: המשרד לביטחון פנים, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה.

המוקד מעניק שירות הוליסטי לציבור בתחום עיסוקה של היחידה. במסגרת יחידה  105 פועלים מפלג חקירות ומודיעין, המפעילים כלים טכנולוגיים מתקדמים לאיתור ואכיפה נגד עבריינים המבצעים עבירות כלפי קטינים ברשת.