"מעון האימים", כך מסכמת לידור פלאח את האירועים אליהם נחשפה בימים האחרונים, בעקבות חקירת המשטרה אודות החשד להתעללות במעון שבו שוהה בתה הפעוטה, שהיה בבעלות הגננת אורלי דוידוביץ' והבת שלה דניאל לייבוביץ'.

"עבור בעלי ועבורי זה הרבה יותר מכך, מדובר בבגידה של ממש - הגננת אורלי ובתה דניאל בנות משפחה של בעלי, אנשים שיושבים איתנו לאכול ארוחות שבת, וזה פשוט מזוויע להיחשף פתאום למראות כאלה", סיפרה בשיחה עם מעריב, "לפני מספר שבועות שלחתי לה תמונה שצולמה במעון אחר בעיר שעלו חשדות לגביו, והיא אמרה בזעזוע 'לא מבינה איך עושים דבר כזה', אבל הכל התברר כשקר".

פלאח הוסיפה: "היא הגיבה כך כאשר באותו הזמן היתה שותפה, ביחד עם בתה, לפשעים חמורים, להתעללות מרושעת, לרוע ואכזריות כלפי פעוטות חפים מפשע. עד יומי האחרון לא אוכל לסלוח לעצמי שבתי חוותה כזאת התעללות והשפלה. בעלי הולך בבית סהרורי, עם אותו המשפט 'אני לא מאמין' והיום אנחנו מבינים מדוע בתנו בת השנה וארבעה חודשים בכתה וסירבה ללכת למעון".

"אחרי מקרה כרמל מעודה, ואירועים דומים, ביקשנו לשמוע המלצות רבות על המעון והחלטנו להפקיד אותה באחד שהוא משפחה עבורינו, תרתי משמע", אמרה, "זה נראה כמעשה נבון ואחראי מצידנו, אלא שחטפנו סטירת לחי איומה. בתי ספגה מכות והתעללות סטירות, הרעבה, הטחות וטלטול כמו שאר ילדי המעון. החוקרים במשטרה הזמינו אותי לצפות בסרטון וזה בלתי נתפס הרוע הזה".

מה ראית?
"הבת של הגננת הרימה את הבת שלי כמו טיטול מהגב, הלכה איתה לחדר אחר, שם ישבה אמה הגננת, כשעל ברכיה נכדתה, שגם היא במעון והיא מחייכת למראה המשפיל והנורא הזה, פשוט מחייכת. היא משליכה את הבת שלי על המזרן, מרימה אותה בצורה בהמתית ממש לכיסא האוכל, ודוחפת לה מוצץ לפה כשכל הזמן, הבת שלי בוכה ולא מפסיקה לבכות".

היו מקרים נוספים?
"בוודאי, היה למשל מקרה שהבת של הגננת תועדה בועטת באחד הילדים. אין ילד שלא נפגע ממה שאנחנו רואים, זה לא פוסח על אף אחד. ילדה שדוחפים לה אוכל בכוח , זה נורא. משפילים ומקללים ילדים, פשוט לא להאמין שחווינו את זה". 

מה זאת אומרת קללות והשפלות? איך נחשפתם לזה?
"למען האמת, מספר שבועות לפני שנחשפנו לפרטים האיומים, הקמנו חמישה הורים קבוצת וואטסאפ קטנה, והעלנו כל מיני סיטואציות ושינויים התנהגותיים בילדים כמי שמנהלים בדיקה עצמאית, עד שהחלטנו להפקיד מכשיר הקלטה בקרב אחת הילדות במעון".

"יש במעון 15 ילדים, כשאחת מהם זו הנכדה שלה. מה שעורר את החשד שלנו זו תמונה שהגננת העלתה, ורואים בה ילד שוכב הפוך על הטרמפולינה. היא מחכה את התמונה אחרי חמש דקות והעלתה אותה מחדש בלי הילד", ציינה, "פנינו לאמא של הילד, היא שוחחה עם הגננת, כי שלושה ילדים שלה היו בגן, והיא השתכנעה שהכל בסדר. אנחנו לא חשבנו כך, והחלטנו לשלוח את הילדה עם מכשיר הקלטה. מה ששמענו היה פשוט נורא ואיום".

מה שומעים שם?
"קללות והתבטאויות מבזות, פשוט זוועה. היא כינתה את אחד הילדים 'שטן', ואמרו ביניהן - 'האמא שלו שטן'. לילדים אחרים אמרו - 'אתן לא צריכות לאכול אתן שמנות', 'מספיק צבע ועוד צבע יה טמבל', 'עוד שנייה אני שמה אתכם בעונש'. היום אני מתפוצצת ממה שנחשפנו אליו".

פלאח פרצה בבכי קורע לב: "אנחנו נותרנו מצולקים לכל החיים והן חייבות להינמק בכלא. לא מעניין אותי מי מהן עשתה יותר - שתיהן אשמות, וקשר השתיקה ביניהן חמור אף יותר. הן פשוט התנהגו ברוע ובמפלצתיות והן חייבות לשלם את המחיר, אנחנו מבחינתנו לא נשקוט ולא ננוח. לקחנו עורכי דין ונילחם בהן עד חורמה".