חשד ל"תאונת עבודה": זכריה מראענה מפוריידיס וחוסיין בויקאת מיפו, בשנות ה-30 לחייהם, מצאו מותם במהלך הלילה (בין שישי לשבת) בפיצוץ שאירע ברכבם בכפר דהמש בין רמלה ולוד. באירוע הקשה, שנגרם כתוצאה מהתפוצצות מטעני חבלה שהיו ברכב התפוצצו תוך כדי נסיעה, נפצע גם גבר כבן 30 באורח בינוני. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא, וככל הנראה יוכל לסייע בהמשך לחוקרי מחוז המרכז של המשטרה בחקירת האירוע. מראענה ובויקאת אינם הקורבנות הראשונים במשפחתם, שכן שניהם איבדו בעבר את אחיהם בסכסוך מהסוג הזה.

במשטרה מעריכים כי השלושה נסעו על שביל כורכר פנימי משובש, והטלטול בדרך גרם למטען אחד או יותר להתפוצץ. עם זאת, לא נפסל כיוון חקירה לפיו מיקום הפיצוץ מעיד על חשד לכאורה, לפיו השלושה חיפשו דרך נסתרת להתנייד באזור, בדרכם לפגוע ביעד אותו סימנו או על מנת להסתיר את מטעני החבלה שנשאו עימם. זהות היעד של המטען אינה ברורה, וכוחות משטרה רבים, בהם מומחי מז"פ וחבלה.

כאמור, פיצוץ העז אירע בשעות הלילה, סמוך לבתי מגורים של תושבים בכפר. אלו הקיצו משנתם בעקבות עוצמת הפיצוץ והרעש מחריש אוזניים. "זה היה פיצוץ מפחיד. זינקנו החוצה כי הבנו שקרה פה משהו חמור ביותר. ראינו את הרכב מפורק לגמרי ופתאום צעיר שמלמל משהו. כולם פה בשוק בתים פה יכלו לעוף באוויר כי הרגשנו את הרעד בתוך הבית", סיפר אחד מהם.

הפיצוץ שאירע שבין רמלה ולוד (צילום: דוברות המשטרה)
הפיצוץ שאירע שבין רמלה ולוד (צילום: דוברות המשטרה)

הפיצוץ שאירע שבין רמלה ולוד (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
הפיצוץ שאירע שבין רמלה ולוד (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

הפיצוץ שאירע שבין רמלה ולוד (צילום: דוברות מד''א)
הפיצוץ שאירע שבין רמלה ולוד (צילום: דוברות מד''א)

לזירת האירוע הוזנקו צוותי של מד"א וכוחות משטרה גדולים, בפיקודו של מפקד המחוז ניצב אבי ביטון, שקיים הערכת מצב בסיומה החליט שהחקירה תתנהל ביחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) של מרחב שפלה במשטרה. חוקרי זירה וחבלן משטרתי החלו לבחון את המקום והרכב, שנהרס כמעט לחלוטין, וזאת בניסיון להתחקות אחר נסיבות האירוע. 

חובש בכיר של מד"א אוריין שאול סיפר: "כשהגענו במקום הייתה המולה. ראינו רכב שנשרף ובסמוך שכבו שלושה נפגעים, גברים כבני 30, שניים מהם היו מחוסרי הכרה, עם חבלה רב מערכתית קשה מאוד, ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. גבר נוסף כבן 30 היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בחזה ובגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית חולים במצב בינוני ויציב".