המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך התייחס היום (ראשון) בכנס של אוניברסיטת רייכמן לפרשת פגסוס שפורסמה ב"כלכליסט", וטען כי "כל השמות שהתפרסמו ללא יוצא מן הכלל נבדקו על ידי משטרת ישראל, לא היה ולא נברא. כל מי שפוקח בדרך כלשהי פוקח בצו, אין פגסוס למשטרת ישראל למען הסר ספק".

"פגסוס זה כלי ששואב את כל תכולת הטלפון מרחוק ולמשטרה מותר לעשות האזנת סתר או חיפוש במחשב. כלומר, כלי משטרתי איננו יכול ללכת אחורה, אם לטלפון יש 12 שנים של היסטוריה ועכשיו יש אישור להפעיל כלי מרחוק, אז יש אולי עשרה ימים מתוכם", הסביר. 

NSO (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
NSO (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

לדבריו, "הפיקוח המשפטי הוא מטורף ובצדק גמור, מדובר בתהליך סופר מדוד ומתועד. הרגישות שבה משטרת ישראל מפעילה כלים היא מדהימה, אני מכיר את האנשים ואת חרדת הקודש בה הדברים האלו מטופלים".

"זה לא אומר שלא יכול להיות תקלות אבל בלגן אין. אני מבטיח שכשיוסרו מגבלות משפטיות אני אשאל את השאלות הקשות ואתראיין. קשה להתמצא בסיפורי הספין, מדובר בספין ומישהו ישלם על זה", סיכם. 

בתוך כך, גורם בכיר במשטרה אישר את דברי המפכ"ל הקודם, לפיהם למשטרה אין כלל את תוכנת פגסוס וציין: "לא התייחסנו מלכתחילה לתוכנה כזו או אחרת ועמדנו על כך שהדברים נעשו על פי דין. היום מותר לציין כי המשטרה לא עושה שימוש בתוכנת פגסוס. יש למשטרה תוכנות אחרות והשימוש בהן נעשה על פי דין".

לצד זאת, צוות הבדיקה בראשותה של סגנית הפרקליט, עמית מררי, סיים את עבודתו בנוגע להתנהלות המשטרה בכל הקשור לשימוש בתוכנת האזנת סתר כנגד נחקרים. הצוות הבודק, בו חברים נציגי שב"כ ומוסד, העביר היום את הממצאים לפרקליט המדינה, עמית אייסמן, והוא יניח אותם מחר על שולחנו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

ל"מעריב" נודע כי בתום הבדיקה קבע הצוות כי לא נפל פגם בהתנהלות המשטרה, וכי כל שימוש בתוכנות מבית NSO נעשה בהתאם לחוק ובכפוף לצו שנחתם ע"י סגן נשיא בית משפט מחוזי. הממצאים תואמים את גרסת המשטרה לפיה אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) ויחידת להב 433 בתוכו פעלו בהתאם לנוהל.