עליית מדרגה במאבקי השליטה בדרום: במהלך הלילה (בין ראשון לשני) חוסל באשקלון אבי ביטון, בכיר בארגון הפשע של שלום דומרני, בפיצוץ רכב. מ', עד ראייה שחזה באירוע, סיפר הבוקר בתכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM על האירוע הקשה שהתרחש בלב שכונת מגורים.

"ישבתי, אני ואשתי, וראינו טלוויזיה. פתאום שמענו פיצוץ, מה זה פיצוץ, משהו מחריד", סיפר מ' בפתח דבריו. "זה קרה במרחק של 20 מטרים מאיתנו. הייתי בטוח שזה טיל מעזה, כל הבניין רעד, הכל זז".

"יצאתי מהבית וראיתי בן אדם יוצא מהחלון של הדלת האחורית, הוא התגלגל כמו שיפוד עד לבניין, ניסה לתפוס מחסה בבניין", הוסיף מ'. "הרכב התפוצץ, פיצוץ כאילו היה ממש הרבה חומר נפץ שם. זה קרה בכביש ראשי, האוטו כנראה היה בנסיעה כי לא היה מקום לחנות שם היה ופתאום מה זה פיצוץ. לא מהעולם הזה".

ברגעים שלאחר הפיצוץ, לדבריו, שכנים רבים יצאו מבתיהם בניסיון להבין מה הסיבה לפיצוץ. "המון אנשים היו בחוץ, אני התקשרתי למשטרה לא ידעתי, הייתי בטוח זה טיל בכלל. היו עוד שני רכבים שהוא נצמד אליהם, אז גם הם עלו באש. מדובר בשכונה מאוד שקטה, של אנשים מאוד שקטים. אנשים טובים. פעם ראשונה שאני רואה בחיים שלי דבר כזה. הייתי בטוח שזה מעזה".

מה זה עושה לכם הבוקר לדעת שמתחת לבית יכול להתפוצץ רכב?
"זה מפחיד. מאוד מפחיד. איפה המשטרה? אני לא מבין איך דברים כאלה צריכים לקרות".

ראש העיר אשקלון: "אני כועס, צריך לתת כלים לשוטרים"

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, זעם כששמע על האירוע הקשה. "אני קצת כועס, יותר מכועס, אחרי כל כך הרבה שנים של שקט הצלנו להפוך את העיר לעיר המבוקשת ביותר בישראל. אני מתכוון לשוחח עם שר הפנים, לשוחח על הנושא הזה שיכניסו לפה כוחות כמו שהיה בעבר, שיתנו את המענה".

"אנחנו יודעים בדיוק מה המצב היום של משטרת ישראל, לא נותנים את הכלים המתאימים והיכולות, אם זה בלגייס שוטרים רגילים עושים להם את המוות ולא מצליחים לקלוט שוטרים לפעילות השוטפת. אנחנו כרשות מסייעים בצורה אינטנסיבית למשטרה ועובדים איתם בשוטף אבל צריך להבין שצריך להכניס כלים אם כמו שהיה בעבר לוחמי יס"מ אם יודעים שיש מידע מודיעיני כזה או אחר", הוסיף גלאם.

לדבריו, "יש נסיגה ודאית במספר הכוחות, העיר גדלה בצורה משמעותית ההיקפים של פעילות המשטרה גדלים בצורה מטורפת, ולכן צריך לתת כלים לשוטרים ולמשטרה כדי שיעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר".

רואה דריסת רגל שהולכת וגדלה באזור הדרום?
"אני רואה את זה לצערי בכל מדינת ישראל וגם אתם רואים את זה, כל יום זה במקום אחר אם זה במרכז, ברחובות ראשיים, כמו שרואים את המקרה של אתמול בציר מרכזי ליד בניינים שמתפוצץ רכב זה לא משהו שצריך לקרות במדינה נורמטיבית".

את דבריו חתם באומרו, כי "אני יכול להבטיח שאני אעשה הכול כדי שנקבל את הכלים להתמודד עם הבעיה אולי אם הייתי מפכ"ל המשטרה או השר לבט"פ הייתי יכול להבטיח הבטחה כזאת ברורה. אני אומר שנעשה את הכול".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm