אביעד גליקמן, כתב המשפט של חדשות 13, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ההתפתחויות האחרונות בפרשת הריגול המשטרתי ועל ההחלטה לדחות את המשך משפט נתניהו עקב בקשת הפרקליטות לארכה נוספת על מנת להשלים את הבדיקה וסיפר כי "עד יום רביעי בשעה 16:00 הם יתנו תשובות ואז נדע את כל מה שקרה בתיקי נתניהו".

גליקמן הסביר כי הדיונים שתוכננו להתקיים השבוע במשפט נתניהו בוטלו שכן הפרקליטות "טרם סיפקה לביהמ"ש את התשובות שהייתה אמורה לספק בנוגע לחשודים ולעדים שהיה נגדם צו". כמו כן, גליקמן הסביר כי הפרקליטות "התייחסה רק לאנשים מעורבים שלא היה נגדם צו, זאת אומרת אנשים שהיו מעורבים בתיקי נתניהו, שלא היה נגדם צו ולא היו חשודים. הבדיקה התעסקה בהתחלה בהם, לראות אם הייתה חלילה, כמו שתואר בעיתון 'כלכליסט', חדירה ללא צו, ואת זה שללו לגבי תיקי נתניהו".

גליקמן סיפר כי המשטרה בדקה כ-1,500 מספרי טלפון ומצאה כי "אצל כולם לא רק שלא שהייתה רוגלה, לא עשו שום פעולות. לא נעשו פעולות נגד אף מספר טלפון שהיה מעורב בתיק הזה בלי שהיה צו". הוא הוסיף: "היו צווים נגד כמה אנשים בתיק הזה, למיטב ידיעתי 7-6, לא יותר מזה".

הוא הוסיף: "אחד מהם היה פילבר ושם יש חריגה, אחת איריס אלוביץ' שדיווחנו שהיה ניסיון, היה נגדה צו והיה ניסיון שלא צלח כנראה בגלל באג טכני או בגלל שניסו ולא הצליחו לא יודע מה הסיבה, ואולי עוד מעורב". כשנשאל אם לא התבצעו האזנות ליאיר או אבנר נתניהו או לטופז לוק ויונתן אוריך אמר: "הם מחוץ למשוואה, לא פאקר ולא השמות שציינת". 

גליקמן הסביר מה מאפשר הצו שניתן במקרים מסוימים להאזנת סתר: "מבקשים להאזין לטלפון מה-1 בפברואר עד ה-1 במארס. אפשרות גם לראות את הווטסאפים מפה והלאה. כלומר לא אחורה, רק מאותה תקופה. לא שאיבה, לא לקיחת תמונות והיסטוריה מהמכשיר. רק מעכשיו והלאה. מתי אפשר לעשות אחורה? רק אם יש צו של שופט שמאפשר לקחת לו את הטלפון, אז ברגע שהטלפון נמצא אצל המשטרה הם יכולים לראות את כל ההיסטוריה".

גליקמן התייחס לפרסומו של גידי וייץ פרסם בעיתון 'הארץ' על כך שהמשטרה תמללה שיחות שגרתיות שקיים פילבר עם העיתונאים עמית סגל ורביב דרוקר, בהן דחה, כך נטען, את המלצות המשטרה בעניין נתניהו, והסביר: "מה שגידי וייץ כתב זה לא על החריגה, לא על מידע שלא היה מאושר, הוא כותב על האזנות סתר שהיו באישור. זה צו חוקי שניתן על ידי ביהמ"ש", אמר גליקמן. 

הוא הוסיף והסביר כי "מידע כזה צריך לעלות ליועמ"ש שיבדוק מה רלוונטי ואם אפשר לעשות בו שימוש או לא, כי אסור שעיתונאים שמדברים עם מקורות ייפגעו כתוצאה מהאזנת סתר. מעבר לעובדה שהשיחות תומללו לא נעשה בהן שימוש, אבל זו בהחלט בעיה".

על כך שהמשטרה הודתה כי נעשתה חריגה בחקירתו של פילבר אמר: "מה שנעשה אצל פילבר נעשה בעוד תיקים שלא קשורים לתיקי נתניהו, החריגה ששואבים לכאורה דברים שאסור לשאוב זה לא מיוחד לפילבר כי כנראה המשטרה או חשבה שזה מותר או שהיה בעיה בסנכרון של אותה תוכנה אבל זה לא מיוחד לתיקי נתניהו". 

על האפשרות שמפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך לא ידע על הפעולות שנעשות השיב: "משיחות שעשיתי לפני מה שהסבירו לי זה כמעט ולא הגיוני אבל אנו חיים בעולם שהכול הגיוני. אני לא יכול לשלול".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm