הפרשן לענייני משפט ברוך קרא שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM על מנת להתייחס לפרשת הריגול במשטרה. במהלך השיחה, קרא הסביר כי מנקודת מבטו, הסיפור האמיתי הוא "האם ישראל היא מדינת שטאזי, במובן שהמשטרה עושה מסעות דיג באמצעות תכנות ריגול בלי שום צו שיפוטי. נכון לעכשיו, אין ראיה לדבר הזה. צריכים לקבל את זה באופן רשמי בשעות הקרובות".

קרא התייחס לאפשרות שתוקם ועדת חקירה בנושא, וטען כי "יש תקלות, יש תוכנות ריגול שהמשטרה משתמשת בהן. תוכנות ריגול שצריכות לקחת, צריכות להאזין מהרגע שמקבלות את הצו הלאה. אנחנו יודעים שהיו תקלות וחלק מהמקרים והיו מקרים בהן התוכנה שאבה אחורה מה שבעיקרו לא במסגרת הצו. השאלה אם אתה יכול ללכת לוועדת חקירה בעקבות פרסום בעיתון? יש פה בעיה".

לדבריו, החוק הישראלי לא מותאם ליכולות הטכנולוגיות של המשטרה בשנת 2022, אלא "מותאם או לתפיסת טלפון או להאזנת סתר. הוא לא מותאם למצב שמשתלטים על פלאפון מבחוץ. השאלה מה אתה עושה. אם אתה מאזין מפה קדימה, רוצה לתפוס ארגון פשיעה ועזוב את סיפורי השחיתות הציבורית אני לא חושב שמישהו לא רוצה שזה יעשה. האם התאימו את החוק? לא שמו לב שהתוכנה יכולה להוציא מידע שאתה לא מבקש? האם התריעו על זה בזמן אמת? צריך לתת על זה תשובות האם זה ועדת חקירה ממלכתית? לא נראה לי. בשונה ממצב בו משטרת ישראל עושה מה שהיא רוצה מאזינה למי שהיא רוצה בלי צו שופט, זה משהו שאמור להכניס אנשים לכלא. צריך לעשות הפרדה".

בנוסף, במהלך השיחה עלתה האפשרות שהפרשה תגרום לעצירת הדיונים בתיקי נתניהו, לאחר שנודע כי המשטרה האזינה לפילבר בדרך לא חוקית. על כך אמר העיתונאי כי "אם הפרקליטות אומרים בדקנו והיא תדבר על התקלות ושאצל פילבר התוכנה שאבה יותר ממה שהצו ביקש ותגיד שזה לא עבר לחוקרים או לפרקליטות, וזה לא חלק מחומר החקירה אבל עדיין היא תצביע על תקלות, האם הדבר הזה עוצר את המשפט? לטעמי לא, זה לא בסדר אבל לא קשור למשפט".

לשאלתם של כספית ומגל, מי יכול להסיר את החשש מקונספירציה לזיוף תוצאות הבדיקה, השיב קרא: "חוץ מהצוות המקורי שהוקם, גובה באנשי שב"כ ומוסד, הם קיבלו נגישות והגיעו להר החוצבים בירושלים איפה שיושבת היחידה של המשטרה נתנו להם גישה למחשבים של המשטרה בחיפוש אחר הטלפונים המדוברים, 26 שמות שהופיעו בתחקיר של כלכליסט וחיפשו. ככל הנראה, ככל שאני יודע עכשיו לא הגיעו מעבר למה שאנחנו יודעים, לא הגיעו לאנשים שהאזינו להם ללא צו".

לסיום, הוא התייחס לפריצות למכשירים הסלולרים של שי באב"ד וקרן טרנר: "הם לא קשורים לתיקי האלפים. אני לא יודע, אבל יכול להיות שאם אכן הייתה הדבקה של הטלפונים שלהם בתוכנה יכול להיות משהו שלא קשור למשטרה. זו לגמרי אפשרות".

בשלב זה, כספית טען כי הוא יזם את בדיקת המכשירים הסלולריים של שני המנכ"לים כי "חשוב לבדוק. ההערכה שלי שבחשבו באירוע הזה גורמים שאינם המשטרה, לכן אני זורם עם רעיון של ועדת חקירה ממלכתי אבל יודע שהסיכוי קטן". מגל התערב ושאל את בן: "מה הגורמים? עולם תחתון?", כספית סיכם: "מאיפה שאני בא, לא אומרים דברים שאין הוכחות".