"הבועה התנפצה": תת ניצב בדימוס בני אבליה לשעבר מפקד ימ"ר חוף, התייחס הבוקר (שני) לפרשת NSO והפגסוס לכאורה במשטרת ישראל בראיון עם יואב מינץ ברדיו 104.5fm, ואמר: "לא היה ריגול, אלא כלי לאיסוף ראיות לפשיעה חמורה".

"הפגסוס הוא לא איך שהציגו אותו בשירות המשטרה, והבועה התנפצה", אמר תחילה. "איך שהתחילה הפרשה אמרתי לעצמי, 'זה לא יכול להיות כמו שזה הוצג'. הייתי מפקד הימ"ר במחוז חוף במשך שלוש שנים והתעסקנו בזה. הפניית האצבע המאשימה למפכ"ל לשעבר רוני אלשיך לא נכונה. אלשיך דחף להכניס מכשורים טכנולוגים ולהצעיד צעד קדימה את המלחמה בפשיעה".

"חברה שרוצה להוקיע מתוכה עבריינים כבדים צריכה לאפשר למשטרה שימוש בכלים טכנולוגיים ולחזק אותה", הוסיף. "זו מילה סקסית להגיד 'ריגול'. אין ריגול, אלא איסוף ראיות ולהביא את אותם עבריינים וארגוני פשיעה לדין בעבירות של סחר בסמים בקנה מידה גדול, רצח ופשיעה חמורה, לא משתמשים בתוכנות על גניבה בסופר או על סכסוך שכנים".

סייבר, האקינג (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
סייבר, האקינג (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

הוא התייחס לשימושים הפסולים לכאורה שמייחסים למשטרה בתחקיר כלכליסט: "זה לא יכול להיות טכנית, כי פעולה כזאת חייבים לקשור לפעילות מבצעית טכנולוגית לצו של בית המשפט. בתור מפקד מרחב, הייתי חותם על הבקשות ובודק את החומר ומחליט האם יש צורך בעמדת האזנה. לאחר מכן פונים לבית המשפט מחוזי לנשיא בית המשפט או סגנו והוא מאשר את הבקשה. לא תופעל מוכנה אם לא הופעל צו". 

על ירידת האמון הציבורי במשטרה בעקבות הפרשיות אמר: "אני שומע את הדברים ובתוך אחד שאוהב את הארגון כואב לי מאוד. החברה כן צריכה לתת אמון במשטרה הבעיה שפה ושם יש תקלות כי המשטרה לא מושלמת והחוכמה להתגבר, להמשיך הלאה, אבל אסור למקרים בודדים להשפיע על דעת הקהל. יש במהלך היום אלפי מפגשי שוטר- אזרח שמסתיימים בצורה טובה. השוטרים נותנים שירות איכותי ביותר ויש לנו רק משטרה אחת וחייבים לחזק ולתמוך בה ושתהיה חזקה.  האירועים שרואים בתקשורת שהמשטרה לא בסדר אלא אירועים בודדים".

המטה הארצי (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
המטה הארצי (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

על המקרה בו שוטר הוקלט כשהוא אומר לצעירה עם הפרעות נפשיות "תתאבדי כבר", אמר אבליה: "זו תקלה. לשמוע דבר כזה, הרגשתי צמרמורת ועוד מעבירים את אותו השוטר לתפקיד אחר ללא קהל. אדם כזה צריך להשאיר את התעודה ולהיות בחוץ ולא לשרת במשטרה. אירוע כזה מסית את דעת הקהל ב-180 מעלות".