ועדת השחרורים שליד בתי הסוהר החליטה היום (שני) על שחרורו המוקדם של רונן ביטי, אביה של כוכבת הילדים עדי ביטי. זאת, תשעה חודשים בלבד אחרי שהחל לרצות את עונש המאסר בן ה-20 חודשים שהשית עליו בית המשפט המחוזי לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין בקטינות בנות 14, מעריצותיה של בתו הזמרת.

באופן מפתיע, פרקליטות מחוז מרכז לא התנגדה לשחרור המוקדם וציינה בבית המשפט כי היא קשובה להחלטה, וזאת מאחר וביטי "הרים את הנטל המשפטי כדי להראות עצמו ראוי לשחרור".

נבהיר כי בפרקליטות בחנו את הפן המשפטי במטרה לאשר את שחרורו של ביטי, ולאחר שנמצא כי הוא עבר תכנית שיקום בכלא באחריות הרשות לשיקום האסיר (רש"א), הצטרף לקבוצה לעברייני מין, הפגין התנהגות טובה בזמן שהותו בכלא, ומידת מסוכנותו הייתה ברף הנמוך, וכן לנוכח חוות הדעת החיוביות שהוצגו בפני חברי הוועדה, לא מצאה הפרקליטות להתנגד להחלטה זו.

עתה, שחרורו של ביטי תלוי במספר האסירים בבתי הסוהר, כאשר ככל שיעלה מספר על זה שהוקצה על ידי בית המשפט מבחינת צפיפות האוכלוסין בבתי הסוהר, כך הוא ישוחרר מוקדם יותר ממאסרו. נכון לעת הזו הוא יכול להשתחרר לאלתר, אם וכאשר מכסת האסירים תעלה על זו המותרת.

רונן ביטי (צילום: ללא קרדיט)
רונן ביטי (צילום: ללא קרדיט)

כזכור, עונשו המקורי של ביטי שנגזר עליו בידי בית המשפט השלום עמד על תשעה חודשי עבודות שירות בלבד, עונש שנתפס בעיני רבים כלא מידתי בעליל לחומרת מעשיו, אך בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר בעונשו ל-20 חודשי מאסר בפועל. ביטי ערער על גזר דינו אך בית המשפט העליון דחה את בקשתו.

מהפרקליטות נמסר אז: "ביהמ"ש קיבל את הערעור שלנו והחמיר את עונשו של רונן ביטי ל- 20 חודשי מאסר בפועל. הנאשם, אביה של הזמרת עדי ביטי, ניצל את האמון שנתנו בו הקטינות, מעריצות בתו, על מנת לבצע בהן עבירות מין שונות. מעשיו הינם בעלי חומרה יתרה, וזאת הן בשל ניצול פערי כוחות חריגים בינו לבין הקטינות והן בשל ריבוי הקטינות בהן פגע, למשך זמן רב ובהזדמנויות רבות".

על פי כתב האישום המתוקן בו הודה אביה של הזמרת במסגרת הסדר טיעון ולאחר הליך גישור ממושך, בשנת 2014 הוקמה קבוצת וואטסאפ בשם "ביטי אימפריה", שבה הוא היה אחד המנהלים. השתתפו בה כ־70 קטינות שמעריצות את בתו עדי. בהמשך נפתחו קבוצות וואטסאפ נוספות. החל מיולי 2017 ועד לסוף ינואר 2018 נהג ביטי לשוחח עם קטינות המעריצות את עדי, הן בקבוצות הוואטסאפ והן בצ'ט הפרטי, חלקן שיחות בעלות תוכן מיני.

בין השאר, הוא נהג להציע להן לבצע בעצמן מעשים מיניים, לשלוח לו הודעה קולית שבה הן גונחות, לשלוח לחלקן תמונות וצילומי וידיאו של גברים מבצעים בעצמם מעשים מיניים ועוד. בהמשך, פתחו חלק מהקטינות קבוצת וואטסאפ שבה חשפו בפני אשת הנאשם את מעשיו.

בית המשפט הרשיע את ביטי בן ה-49 בעבירות של מעשה מגונה בקטינה שלא מלאו לה 14 (ריבוי עבירות), מעשה מגונה בפני קטינה מתחת לגיל 16 (ריבוי עבירות) והטרדה מינית בקטינה שטרם מלאו לה 15. הנאשם ביצע את העבירות בשבע מתלוננות שהיו בנות 13־15 בעת ביצוע המעשים.