במשטרה ממשיכים לחקור את חיסולו של אבי ביטון, בכיר בארגון הפשע של שלום דומרני, בפיצוץ רכב הלילה (בין שני לשלישי) באשקלון. במשטרה לא יודעים עדיין באופן ודאי מי עומד מאחורי החיסול, אך מבהירים כי כוחות מרחב לכיש נמצאים בפעילות מסביב לשעון בשטח במסגרת החקירה.

חיסולו של ביטון התרחש בעיצומה של המתיחות בין ארגוני הפשיעה של שלום דומרני, שסיים את תקופת מאסרו בחודש אוקטובר, ויד ימינו לשעבר, בני שלמה, שהשתחרר בחודש יולי האחרון מהכלא. 

שלמה, כאמור, היה פעם חלק מארגונו של דומרני, כמו גם האחים לביא. בשלב מסוים התפצלו שלמה והאחים לביא מארגונו של דומרני, והקימו ארגונים מתחרים. "כולם יריבים זה של זה", אומר גורם בכיר במרחב לכיש במשטרה.

הסכסוך בין בני שלמה לדומרני הוא החריף ביותר. כזכור, שלמה סבר שחיסול אחיו שלום בוצע על ידי ארגונו של דומרני, מה שהוביל לסכסוך עקוב מדם בין השניים.

הכתבה במעריב על ניסיון חיסול אבי ביטון ב-2013 (צילום: ארכיון מעריב)
הכתבה במעריב על ניסיון חיסול אבי ביטון ב-2013 (צילום: ארכיון מעריב)

"כשבני שלמה ושלום דומרני מחוץ לכלא, הסכסוך באופן טבעי מתלהט מחדש. ידענו שזה יקרה מתישהו", אומר גורם בכיר במרחב לכיש. עם זאת, הוא מבהיר כי בשנה האחרונה בימ"ר לכיש סוכלו עשרות ניסיונות חיסול, בין היתר גם באשקלון. בנוסף, נעצרו מספר חשודים הקשורים לארגונו של בני שלמה.

"העבריינים האלה נמצאים תחת עינה הפקוחה של המשטרה כבר שנים רבות", מסביר הגורם הבכיר במרחב לכיש במשטרה, שמבהיר: "אנחנו כל הזמן נמצאים בפעילות בשטח, בכל יחידות מרחב לכיש עובדים מסביב לשעון".

בהתייחס לפחד בקרב תושבי אשקלון והאזור, שנאלצים להתמודד פעם אחר פעם עם חיסולים וניסיונות חיסול בערי הדרום, הוא אומר: "אי אפשר להתווכח עם התחושות של התושבים, אירועים כאלה קרו ולצערנו גם יקרו. הסכסוכים האלה לא יסתיימו בקרוב, אבל חשוב שהאזרחים יבינו כמה עשייה יש מתחת לפני השטח שהם לא מודעים אליה. הם לא מודעים לכל מה שקורה בשטח, לכל הסיכולים והעבריינים שנכנסים כלא. היו פה הישגים מאוד משמעותיים בשנה האחרונה".