המשנה לפרקליט המדינה לשעבר וראש תחום האכיפה הכלכלית בפרקליטות, עו"ד יהודה שפר, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על מנת להתייחס למלחמות הפשע באזור הדרום, אשר גבו אתמול את חייו של "איש הכספים" של שלום דומרני שחוסל בפיצוץ רכב. עו"ד שפר הסביר את הקשיים בטיפול במשפחות הפשע וטען כי "רשויות האכיפה צריכות להכביד את היד על כל מי שסוחט דמי חסות וכופה שירותי שמירה. רק לאחרונה מונו שופטים נוספים לבית המשפט הכלכלי".

בפתיחת השיחה, ראש תחום האכיפה הכלכלית בפרקליטות אמר כי "כל האלימות, גם בסקטור הערבי וגם לא, הפעילות האלימה של ארגוני הפשיעה, המניע המרכזי שלה כספי. גם בעיות אגו נכון לפעמים, אבל הרוב פה אלו אנשים ששולטים על מערכות כלכליות אדירות שהן מתחת לרדאר".

לדבריו, הפעילות הפלילית נעשית בשלל תחומים: "סחיטת דמי חסות, דמי שמירה, חשבונות פיקטיביים, הברחות גבול, סחר בסמים, כל פעילות בלתי חוקית אחרת, וכל זה בהיקפים של מיליארדי שקלים בשנה. יש לנו אינדיקציות רבות לכך".

עו"ד שפר פירט כיצד תחום האכיפה הכלכלית בפרקליטות פועל כדי להשיב את השקט לרחובות ישראל וציין כי "הקמנו חוליות אכיפה כלכלית וכוחות משימה ששילבו בין רשות המיסים למשטרה ולפרקליטות, ותקפו את היעדים הכלכליים המרכזיים. הגענו להיקפים של מיליארד וחצי בשנה שתפסנו בתיקים פליליים של רכוש".

לטענתו, לטיפול בנושא יש שתי בעיות מרכזיות אשר מונע ממערכת החוק לתפוס את הפושעים: "אחת קשורה לתיקוני חקיקה ואחת להתארגנות טובה יותר של הרשויות על פי החקיקה הקיימת. חסרה לנו האפשרות לחלט כספים ללא הליך פלילי. אם המדינה מסוגלת להוכיח שרכוש הופק בפשיעה, בכל מדינות המערב מלבד ישראל זה מספיק לחילוט. תפסנו בתי פאר, כסף מזומן, זכויות בנכסים, מכוניות פאר. הסיפור השני זו יכולת הרשויות להתמקד בכוחות משימה, אני מקווה שהעסק ממשיך היום ושהפיצוץ אתמול זה לא הרמת ראש".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm