אראל סג"ל וטל שלו התייחסו הבוקר (שלישי) בפתח תכניתם ב-103FM לפרשת פגסוס. סג"ל קרא: "לפני ועדת חקירה ממלכתית אני דורש חקירה פלילית כי התגלו דברים. הדרישה הראשונית של כל אדם צריכה להיות דבר מאוד בסיסי, נעשו עבירות, מה עושים? חוקרים. ומי היה אמור לחקור את המשטרה בנושא הזה בחשד לעבירות? מח"ש. לכן אנחנו אומרים 'בואו תקיימו חקירה פלילית'". 

בתגובה אמרה שלו כי הקימו צוות והוא לא מוצא עדויות. סג"ל השיב: "ראיתי בדיוק את הודעת הפרקליטות, 1,500 טלפונים נבדקו ומתוכם הם טוענים שמצאו חדירות אבל עם צו האזנת סתר. הם טוענים שאם נשאבו המכשירים זה היה כשל. כשל יכול להיות מקרה אחד, שניים".

"יש פה שתי ממלכות, יש ממלכת תיקי האלפים ויש את הממלכה שקשורה לפרסום ב"כלכליסט" שאני מאמין שהוא מדוייק ונכון. בתיקי נתניהו אין בכלל ספק שהיו האזנות סתר שעל בסיסן, והם בעצמם מודים, היו כשלים", הוסיף.

טל שאלה: "הם הודו במקרה אחד, של פילבר. ואמרו שאולי הייתה עוד חריגה. אתה רוצה שתהיה ועדת חקירה ממלכתית לא בגלל הפרסום אלא רק בגלל תיקי נתניהו?".

"יותר מזה, תיקי נתניהו יגיעו לדיון גם בבית המשפט העליון לדעתי. בית המשפט המחוזי יצטרך לתת החלטה לגבי הבקשות. אם זה היה רק פילבר הייתה הפרקליטות באה ואומרת 'יש את העניין של פילבר בואו ותחליטו' אבל הם אומרים שהם צריכים עוד זמן", ענה סג"ל.

סג"ל הוסיף כי הוא יסמוך על ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט, "בתשובת הפרקליטות הם אומרים שהיה שימוש בפגסוס, הם לא מכחישים את זה, הם טוענים שהיה לזה צו האזנה. הם יודעים שזה לא מאפשר שאיבת חומר - זה לא חוקי. אם אני קורא מה שכותבים, ספין או לא, אני לא מאמין, אני רוצה את החקירה".

"אני אזרח במדינת ישראל ואי אפשר לבוא להגיד 'התעוררת בשנת 2022' כי אני אמרתי את זה ב-2016. אמרתי מי ישמור על השומרים? שאלתי את השאלה כי ידעתי שנעשים דברים לא ראויים בחקירות. גם אם לבן אדם אחד חדרו באופן לא חוקי זאת עבירה. מה זה כשל טכני? אנחנו מדינת חוק דמוקרטית. הדבר הכי חשוב זה לא שוויון במראה אלא שוויון על פי החוק. מי שאחראי לכל הצווים האלו בניגוד למה שהממשלה אמרה זה בית המשפט, הוא הרגולטור האמיתי על הצווים. הם צריכים להגיד מה קרה והאם המשטרה עשתה מהם צחוק", אמר.

שלו השיבה: "אין ספק. אני חושבת שמה שקרה לפרשה זה שהיא לאט לאט הפכה להיות שוב ממוקדת סביב תיקי נתניהו, זה לא לטובת המקרה ולא לטובת הציבור. שוב פעם אירוע שיכול להיות מאוד משמעותי בשיח, ברגע שאנחנו מכניסים את זה לקטגוריות של כן נתניהו לא נתניהו, זה נכנס לאט לאט, ככל שנתניהו ותומכיו בונים את הקמפיין סביב האירוע הזה הם מייצרים את הזיהוי של האירוע איתם וזו חלוקה בעייתית שלא מקדמת את זה ציבורית".

על השאלה מי יקיים את החקירה הזאת, השיב סג"ל: "אפשר להביא צוות, המשטרה נגועה פה בניגוד עניינים זה ברור. אסתר חיות לא נגועה בניגוד עניינים. אני יכול להסתפק במה שעיניי רואות ומה שאני יכול לקבל, אני יודע דבר אחד - בשום מקום בעולם לא נותנים לחתול לשמור על השמנת. לא יכול להיות שהאישה שאחראית במשרד היועץ המשפטי לממשלה היא תהיה זו שתבדוק את זה. לא בגלל שהיא לא ישרה או שקרנית, זה פשוט לא מקובל. אתה לא בודק את עצמך בנושא כזה משמעותי".

"אנחנו כבר יודעים שהשתמשו בתוכנה הזו. האם הדבר הזה צריך להיחקר באופן יסודי? בוודאי. אני לא מאמין שלא עשו שימוש בחומרים של הצעצוע הזה, הוא מגניב מדי. יש פה שחקן ממקסיקו שמקסיקו דורשת להחזיר בגלל שימוש כזה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM