הפרקליטות שדנה בפרשת האזנות הסתר על ידי משטרת ישראל, קבעה כי למרות החריגה שנמצאה בקשר לעד המדינה שלמה פילבר, אין סיבה נראית לעין לעצור את משפט ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו או לעכבו. עורך הדין גיא בוסי, מומחה למשפט חוקתי־מנהלי, הגיב לדברים הבוקר (חמישי) בשיחה עם בן כספית וינון מגל, בתוכניתם ב-103FM.

תחילה, התייחס בוסי לדבריה של המשנה לפרקליט המדינה ופרקליטת מחוז י-ם, עו"ד נורית ליטמן, שאמרה בתחילת השידור כי "הסוגיה אינה קרובה למה שחששנו שיימצא", והסביר: "אני פשוט לא יודע מה להגיד. הבית עולה בלהבות, ואתה מנהל דיון עם גברת ליטמן – האם אלה שהציתו את האש חרגו מסמכותם? מה שקרה אתמול זו רעידת אדמה. הפרקליטות הודתה שמשטרת ישראל, תוך שהיא מסתירה את זה ממנה, פרצה באופן לא חוקי לטלפונים של אזרחים. ומה טענת המסייע שהם מוציאים? 'אנחנו רק חרגנו מהצווים שניתנו לנו', זה טיעון עברייני".

עוד אמר: "אני בתור אזרח, אבוא ואגיד – 'אני אזרח נורמטיבי ושומר חוק, רק עד ששדדתי את הבנק הזה'. מה קורה כאן? מה שנעשה כאן, זה שבאמת אין לזה שום קשר לתיקי נתניהו או לדחיית משפטו, זה משהו אחר לחלוטין. זה אלה שמחזיקים את הדברים הכי חשובים והכי אינטימיים לנו ועושים בהם שימוש".

לדבריו, השימוש בתוכנת רוגלה הוא "אסור בתכלית האיסור. זה לא אני אומר, זו העמדה של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. לבוא ולהגיד שמדובר בחריגה? אני פשוט לא מצליח להבין. המערכת חייבת תיקון". המשפטן הוסיף ואמר: "מסתבר שביחידת ההאזנה עושים דברים לא חוקיים. אני לא מבין איך אנשים ישנים הלילה, אלה דברים מטורפים".

בתגובה, אמר לו כספית: "אני חושב שכל מה שאתה אומר לא נכון, ואני חושב שבאמת הבית בוער, ומי שמבעיר אותו זה מר נתניהו וחבר מרעיו. אני חושב שהיה פה תחקיר שדיבר על חדירה ל-26 אזרחים, על עבודה סיטונית והמונית של הדבר הזה, ובניגוד למה שאתה אומר, הצו השיפוטי הוא צו של תקשורת בין מחשבים. ובניגוד למה שאתה אומר, שזה פשוט שקר מר בוסי, המשטרה חדרה לטלפון של מר פילבר תחת הצו הזה, אבל שאבה מעט יותר ממה שהיה מותר לה לשאוב. אגב, אסור לשאוב אחורה, והם לא שאבו אחורה, הם שאבו רשימת אנשי קשר".

עוד אמר כספית: "מכיוון שכל החומרים שנשאבו לא עברו לאף אחד, ונשארו בבועת הסייבר, כשיבוא חבר השופטים במשפט נתניהו ויצטרך להחליט, האם יש פה ראיה שצריכה להיפסל, הוא יחליט שלא, כי אין שום קשר סיבתי". 

על כך השיב עו"ד בוסי: "אסור לעשות את מה שהם עשו. הרי מה אתה אומר לי? 'טענו נגדם שהם שדדו 26 בנקים, אבל הם שדדו רק אחד'. איך ניתן להאמין לשודד שיבוא ויגיד לביהמ"ש, 'בדקתי והכול תקין'. תחשוב מה קורה כאן, 'שדדתי רק בנק אחד, מרגע זה אנא תאמינו לי'. ואני אומר לך שיסתבר בתחקיר הזה שהאזינו לבכירים יותר, כי אם יש לך את המתנה הזאת ביד, והשתמשת בה למר פילבר, בלי שום קשר לתיקים של מר נתניהו, ראש הממשלה לשעבר, השתמשת בזה גם לאחרים, ואני אומר לך, רעידת האדמה בוא תבוא, ונחיה ונראה מי צודק".

כספית זעם: "מה זה, 'איך אני אאמין להם?' אתה מצטרף עכשיו לאנרכיסטים? אתה בעד לשרוף את הכול? אתה יודע שבצוות של עמית מררי, הסמכות הטכנולוגית שנמצאת שם היא שב"כ ומוסד, היא לא פרקליטות. אתה יודע את זה", והוסיף: "למה אתה מטיל ספק בכל מה שקדוש במדינה הזאת? אתה רואה שגם צה"ל כבר מאבד את החסינות שלו, אתה רואה שהכול נופל ואתה משתף עם זה פעולה".

לטענתו של כספית היה צו להיכנס ולשאוב חומר מהטלפון של שלמה פילבר. על כך אמר לבוסי: "ואתה יודע שזה אפילו לא עבירה מנהלית, החריגה מהצו".

בוסי השיב: "מה פתאום, בטח שזאת עבירה. צריך להעמיד אותם לדין, בטח שזו עבירה. אני חוזר ואומר, לא העמדה של העורך דין גיא בוסי, העמדה של מחלקת הסייבר בפרקליטות - חל איסור להשתמש בתוכנת רוגלה, אסור להשתמש, זה לא אני אומר, וכתוצאה מכך מי שהשתמש, הוא עבריין".