"המגזר הערבי הוזנח במשך עשרות שנים על ידי משטרת ישראל": חוסיין עווד, עורך דין ומבקר המועצה המקומית כפר מזרעה בן ה־45, נורה למוות אמש. על פי החשד, מדובר בסכסוך אלים בין משפחות במהלכו שבו נפגע המנוח מיריות בשוגג. פואד עווד, ראש מועצת מזרעה, וקרוב משפחתו של הנרצח, שוחח הבוקר (ראשון) עם ליאת רון בתוכנית ברדיו צפון 104.5fm

"הוא היה גם קרוב משפחה, גם שכן וגם קולגה - הכרתי אותו היטב. נסענו יחד בשישה החודשים האחרונים כדי ללמוד יחד להשתלמות וכמובן שעבדנו ביחד במועצה בשש שנים האחרונות", פתח עואד את דבריו והסביר: "אנחנו יודעים שהיה סכסוך משפחתי בין אחותו של המנוח לבין בעלה. אז הוא נכנס בניסיון להשלים ביניהם ולעשות שלום בית וכנראה שהייתה פליטת כדור שחדר לראשו והרג אותו. יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים, אנחנו לא מכירים את הפרטים, וגם אסור לנו להתייחס לאירוע כי הוא עדיין תחת חקירת המשטרה".  

ניידת משטרה  (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
ניידת משטרה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

בהמשך, הוסיף: "המגזר הערבי הוזנח במשך עשרות שנים על ידי משטרת ישראל ומדינת ישראל. לצערי ארגוני הפשע גדלו בצורה מטורפת והיום הם מאוד מקושרים ומאוד מבוססים - הם השתלטו כמעט על הכול. אז המשטרה מנסה לפרק את הארגונים, אבל בינתיים במבחן התוצאה היא לא הצליחה. הנתונים גרועים מאוד. האזרחים צריכים לחיות בביטחון, כי רוב הרציחות נוגעות באנשים שחפים מפשע". 

מהמשטרה נמסר: "האלימות בחברה הערבית היא נגע חברתי פסול ואנו פועלים למגרה ולהיאבק בה בכל האמצעים הקיימים ברשותנו למען שלום הציבור ובטחונו. המשטרה חוקרת כל מקרה אלימות לרבות אירועי ירי ורצח ביסודיות ובמקצועיות ללא קשר לזהות העבריין או הקורבן, תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ולגיבוש תשתית ראייתית ראויה לצורך מיצוי הדין עם המעורבים".

"בנוסף, פועלת משטרת ישראל על יחידותיה השונות בנחישות על מנת למנוע אירועים וניסיונות פגיעה בעקבות סכסוכים רבים בין גורמים עבריינים. מרבית הפעילות מתבצעת במישור המודיעיני והחקירתי והמשטרה מצליחה לבצע סיכולים רבים של אירועים אלימים אך רק מקצתם מפורסם לציבור באמצעות אמצעי התקשורת. יחד עם זאת, המאבק באלימות אינו נחלת המשטרה לבדה, ורק שינוי שורשי עמוק שיבוא מתוך החברה הערבית בישראל בחינוך, בתרבות, בשיתוף הפעולה עם המשטרה, בהוקעת נורמות פסולות ובפעולות אקטיביות של ההנהגה יובילו לשינוי המיוחל".