החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים לדחות את תביעתה של עובדת המשק לשעבר במעון ראש הממשלה, שירה רבן, שטענה כי אשת ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו התעמרה בה עוררה סערה רבה. עורכת הדין נעמי לנדאו, פרקליטתה של רבן התייחסה להחלטה ואמרה היום (רביעי) בשיחה עם ענת דוידוב: "אני לא משחקת משחקים, צר לי".

"גם אם הייתי זוכה - לא הייתי רואה את עצמי כזוכה, שככה מתנהל מעון ראש הממשלה שכולנו משלמים עליו", הדגישה ב-103FM, "במקרה הזה, אני חושבת שבית הדין האמין בצורה עיוורת לגרסתה של שרה נתניהו, שאפילו לא מועלת בפסק הדין, לא הגרסה ולא העדויות מטעמה - השופט התייחס רק לכך שהוא לא מאמין לשירה" היא הוסיפה: "הכרתי את שירה רבן כאישיות אמינה מאוד, כשפגשתי בה לראשונה וכאשר המשכתי איתה אני הכרתי אישיות מאוד נאמנה. לעומת זאת, העדים מטעמה של שרה נתניהו יעקב קדוש ונילי קדוש, נדרשו לבוא לחקירה במשטרה על שמץ של מסירת עדות שקר בתיק הזה ושם הם הודו".

היא המשיכה ותקפה את מערכת המשפט: "החקירות הללו נמצאות בידי, אני ביקשתי להגיש אותן והשופט סירב לקבל אותן כי הוא אמר שהן חקירות במשטרה ושאין להן שום קשר לתיק, קיבלנו את זה עד שקבע השופט שהוא מאמין לכל העדים האלו כאשר הם בעצמם לא מאמינים לעצמם, הם הודו במשטרה שהם שיקרו".

דוידוב אמרה: "35 פעמים ביום להחליף בגדים זה לא מופרך? זה היה?". עורכת הדין השיבה כי "זה המון וזה בלתי נתפס. הגברת שירה רבן עומדת על זה שזה אכן מה שהיה. גברת גנסיה תבוא לעדות בתיק שלה, שעבדה חמישה חודשים, לא יוכלו להגיד שהיא עבדה תקופה קצרה".

האם במשך 20 יום כמעט, בכל יום שהיא שהתה בבית הזה, היא נדרשה להחליף בגדים 35 פעמים ביום ? זה לא מספיק זמן כדי להתרשם אז אולי יש משהו בטענות האלו
"יש משהו בטענה שהיא נדרשה כל העת, מחדר לחדר, להחליף ביגוד. היו שם 3 סוגי ביגוד. אם היא הייתה נמצאת בג' והייתה צריכה להיות בב' היא הייתה נדרשת מיד להחליף".

השופט קבע שהיא לא מהימנה.
"עם כל הכבוד, עידן השליטה של גברת נתניהו במעון ראש הממשלה פס. אני מאחלת לה שתלמד מהלקח שהיה לה ותתנהג אחרת אל עובדים. הגברת שירה רבן חיה עם 20 הימים האלו כבר משנת 2016 וכנראה שגם היא רוצה לשים לזה קץ, כנראה שהיא תגיד שהיא לא רוצה לערער על זה. אני חושבת שהשופט באופן כללי טעה כאשר הוא הגדיר את עילת ההתעמרות כפי שהוא הגדיר אותה. לא מעניין אותי שירה רבן, לא נתניהו, מעניין אותי מקומות עבודה ועובדים שסובלים. לפי פסק הדין שניתן עלול להיות מצב שעובדים יסבלו ולא יוכרו כקורבנות".

בסיום הריאיון, דוידוב שאלה האם במצבה הכלכלית של גברת רבן, נשקלת הגשת ערעור על ההחלטה. "זה מוקדם מדי לקבל החלטה כזו, אני צריכה לערב את גברת שירה רבן, שסירבה להתראיין ולדבר איתי עכשיו. היא גם רוצה לקרוא מה שאמרו עליה שהיא לכאורה שקרנית או מגזימנית", סיכמה הפרקליטה, "רק אחרי שיחה איתה ובדיקה לעומק נחליט אם מערערים. אם מערערים אולי נערער על הקטע המשפטי ולא על העובדתי".

שירה רבן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שירה רבן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עורך הדין יוסי כהן, המייצג את שרה נתניהו, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד על ההחלטה, ואמר: "הרבה נחת. זה פסק דין כל כך חזק ומדויק, הוא קובע במפורש ששפכו לחינם את דמה של הגברת נתניהו בכזבים מכוערים שלצערי התקשורת גם קצת ניפחה והיום אנחנו רואים את תחנות הצדק טוחנות לאט וסוף סוף הצדק יצא לאור".

הוא נשאל ב-103FM מה יעשו במידה ורבן תחליט לערער על ההחלטה, והשיב: "נתמודד, פסק הדין כל כולו מנומק. בית הדין האזורי בירושלים לקח טענה טענה ודן בא באריכות, פירק אותה לגורמים וקבע שהיא משקרת. על שקר אי אפשר לערער". הוא התייחס לנושא התביעה וציין: "מדובר בתביעה על התעמרות של עובדת שעבדה 100 שעות. היא טענה טענות שלו היית מקמט אותן בזמן לעובדת שעבדה שלוש שנים, לא היו יכולות להיות כל כך הרבה טענות, טענות שלא נראו הגיוניות. לפי הטענות שלה היא הייתה צריכה לעבוד 2000 שעות".

עכשיו אנחנו מכבדים את בית המשפט ופסיקותיו? נכבד את כל הפסיקות? 
"מי שמכיר את המעון ואת הגברת נתניהו, בניגוד למה שאתה אומר, היא אישה מקסימה, תרבותית, סבלנית ועצם העובדה שהיא עדיין לא נשברה ועומדת איתנה כסלע מול גל ההכפשות החולני והמטורף הזה יש לך עוד תביעה שמישהו העתיק משירה רבן עם אותן טענות וחזרתם על הטענות האלו שהן לא הגיוניות פעם אחר פעם. ראש הממשלה מעולם לא טען שאין שופטים בירושלים. כאשר מפברקים ראיות וכאשר מוציאים במרמה ראיות וכאשר מאיימים על אנשים שאם הם לא יאמרו מה שנוח למשטרה - הם יילכו לכלא ויפסידו את הבית והמשפחה, בית המשפט מקבל ראיות מזוהמות שלא משקפות את האמת והוא לא יכול לפסוק אמת".

אני יודע מה קורה במעון, דיברתי עם עשרות אנשים שעבדו שם ואני מקבל את פסק הדין.
"כמתבונן מהצד לא תמיד בית המשפט פוסק לפי מה שצריך לפסוק, לא כי הוא מושחת או מוטעה, אלא כי לא תמיד הוא פוסק על פי ראיות שהן אמת".

איך היא חוגגת?
"לא יודע עוד לא החלטנו, אין לה זמן לחגוג".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm