השחקן משה איבגי עלה לכותרות בתחילת השבוע לאחר שאישה התלוננה במשטרה שהשחקן אנס אותה לפני 36 שנים. בסביסתו של איבגי הכחישו בתוקף את הטענות וטענו שהתלונה הוגשה עכשיו רק כדי למנוע את שחרורו הצפוי בקרוב. יואב מינץ שוחח הבוקר (חמישי) עם פרקליטו של איבגי, עו"ד מיכאל כרמל, שסיפר על מצבו של השחקן לקראת הדיון בוועדת השחרורים בשבוע הבא. 

"הוא מבצע מאסר כאחד האדם ללא שום פריווילגיות, הוא עומד בפני דיון מכריע על המשך מעצרו, בפני ועדת השחרורים בשבוע הבא, סיפר כרמל וואמר כי הצפוי להשתחרר באמצע חודש מרץ: "איבגי שפוט ל-11 חודשים. שליש כולנו יודעים לספור, יש גם שחרור מינהלי בגלל העומס בבתי הסוהר, זה אומר שאם יעמוד בכל התנאים זה אומר שהוא יישב כשישה חודשים נטו במאסר והשחרור שלו יהיה ב-14 במרץ שכל אסיר יכול לקבל".

כרמל התייחס לתלונה שהוגשה נגד איבגי, ואמר כי "הוא מזועזע מתלונת השווא שהוגשה נגדו לפני כשבוע, אך ורק כדי לפגוע בשחרור שלו. כשזה איבגי אפשר לעשות הכל. זה שקר וכזב. לא היה ולא נברא. כל סיפור המעשה שם הוא דימיוני. אם היה מתבצע תחקיר עיתונאי ראוי היה מתגלה כי הבת שלו הייתה אז בת 4 והיו שואלים מי מחפש ילדה בת 4 אצל שכנה. מאיפה בא הסיפור ההזוי ומה המטרה שעומדת מאחוריו? זה ברור מה עומד מאחוריו. האשה הזו הצהירה ברדיו כי היא רוצה לפגוע בסיכויי השחרור שלו. המשטרה חקרה את כל עברו המיני של איבגי מגיל 18 ואילך. הגיעו כמעו ל-300 נשים שהיה לאיבגי קשר כזה או אחר איתן, 288 אמרו עליו רק דברים טובים. 12 מצאו להתלונן. על שלוש נשים הוא הורשע בביצוע עבירות מין ברמה מאד מאד מאד נמוכה וכל יתר הרעש בתקשורת".

הוא מכיר את האשה שהתלוננה?
"איך אפשר להכיר כשהיא מכונה באות ש' ואף אחד לא טורח להגיד לנו את השם שלה כדי שנוכל להתמודד עם הטענות? הכי קל זה לשפוך את הדם של הלקוח שלי בתקשורת ולהגיד שהוא אנס מישהי לפני 36 שנים בלי לומר מי היא כדי שנוכל להתיחס לגוף העניין ונוכל לומר: 'כן הוא מכיר אותה, היה בינו לבינה משהו' בין אם בהסכמה או לא בהסכמה. אבל זה כל כך קל, כי זו מטרה כל כך גדולה כי זה משה איבגי וללכלכך עליו סתם כך בתקשורת ולא נותנים לו אפילו את זכות התגובה. שולחים לנו ב-8 בבוקר, וואטסאפ: 'מתכוונים בתוך שעתיים לפרסם כתבה' בלי לומר את השם וגם שנותנים תגובה, לא טורחים לפרסם את כל התגובה. אבל ככה זה עובד".

מה מצבו הנפשי, איך הוא עובר את התקופה הזאת?
"משה איבגי החליט לוותר על זכות הערעור שלו לבית המשפט המחוזי והחליט לקחת אחריות על המעשים שלו, להסתכל המציאות בפנים ולהגיד: 'חטאתי, פשעתי, אני מקבל את זה שמגיע לי ללכת לכלא', ואף אחד לא מעריך את זה ושהאיש הזה הלך ל-11 חודשי מאסר בפועל על עבירות שנגד אדם רגיל אפילו לא מוגש כתב אישום או שזה נגמר בהסדר מותנה. הוא עושה את המאסר שלו בלי פריווילגיות, עובד בכלא, עובר טיפול בכלא, יש לו תכנית שיקומית ברמה הגבוהה ביותר, המסוכנות המינית שלו הוערכה כנמוכה, הוא אפילו לא יוגדר מין כשישתחרר מהכלא וכל מה שרוצים לעשות זה הפגנות נגד השחרור שלו כדי להשפיע על ועדת השחרורים ועל פרקליטות מחוז צפון שלא יסכימו לשחרור שלו. אני סמוך ובטוח שהרעש בתקשורת לא ישפיע על מקבלי ההחלטות שצריכים לקבל החלטות על משה איבגי כאחד האדם ולא משה איבגי השחקן, מה שהוא כבר לא משמש כשחקן מזה יותר מ-6 שנים".