מספר שבועות לאחר חשיפת פרשת פגסוס, התראיין מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך היום (חמישי) ברשת ב' ותקף את עירוב שמו בתחקיר שפורסם בעיתון "כלכליסט". על פי מה שהובא בתחקיר, קיימה המשטרה ציטוטים לא חוקיים, לכאורה, אחר אזרחים ואישי ציבור. בפתח דבריו אמר אלשיך כי התחקיר היה "יום כיפור של 'כלכליסט' והתקשורת כולה". 

אלשיך טען כי עירוב שמו בפרשה "הוליך שולל את התקשורת הישראלית". בנוסף טען כי אף גורם מהעיתון לא פנה אלין בבקשת תגובה: "אני שמעתי על זה מטלפון של קצין משטרה שאמר ששרבבו את שמי. לא פנו אליי. כשמכוונים את האש אליי - חובה לפנות אליי".

על השימוש בתוכנת פגאסוס במשטרה אמר: "התוכנה נרכשה לפניי, אבל אני לא מתבייש בה. היא חשובה לביטחון אזרחי ישראל. האם מישהו מוכן להפקיר את הילדים שלו לחסדי הפדופילים ברחבי העולם ולהגיד שהם לא מוכנים שהמשטרה תפגע בפרטיות של מישהו? יש פה משחק מילים. ברגע שקוראים לזה תוכנת 'רוגלה', השם העברי המקצועי, זה נשמע שמרגלים אחרי אזרחים. אפשר לקרוא לזה 'איסוף'. האזרחים האלה עוסקים בפשע. ראשי ארגוני פשע, אנסים, רוצחים ואנשים שעוסקים בשחיתות ציבורית - הם גם אזרחים. החוק מתיר למשטרת ישראל, כמובן בצו בית משפט, לעשות האזנת סתר למי שחשוד בפשע - לא צריך להתבייש בזה. אנחנו צריכים לטפל בדברים הכי מכוערים בחברה הישראלית כדי שאנשים יוכלו לישון טוב בלילה".

עוד אמר: "אם מישהו חורג בזדון מצו, עושה משהו ללא היתר, הוא צריך לתת את הדין. זו לא שאלה. אילו הדברים היו נכונים - זו הייתה רעידת אדמה אמיתית. לא יעלה על הדעת שמשטרה עושה מה שמתחשק לה, בלי בית משפט ובלי להיות צמודה למחוקק".

"ראיתי את ההבניה של הפרסומים שנעשתה, לצערי, באופן מאוד מכוער, כזו שנוגעת לכל חלקי החברה הישראלית, שמא יהיה גורם כלשהו שיגן על המשטרה", המשיך מפכ"ל המשטרה לשעבר, "זה כלל את השמאל בהפגנות על בלפור, את הנכים, ראשי ערים, יוצאי אתיופיה  - כלל את כולם כדי שחלילה לא יהיה גורם שחושב שמשטרת ישראל מגנה על הציבור והיא לא שטאזי. ברגע שהוצגה תמונה כל כך קיצונית - היה לי ברור שהיא שקרית. למרות שלא הייתי בתוך המשטרה כדי לבדוק את זה".

"מישהו בזדון הונה את 'כלכליסט'", קבע אלשיך. "אין משמעות אחרת. הוא יצר פה טרלול של כל התקשורת, כל המדינה טורללה סביב הדבר הזה. כמו שהייתה 'לכלכליסט' אחריות לפרסם את הדברים כדי לחשוף שיש לנו חלילה 'שטאזי', לו הדברים היו נכונים, עכשיו יש לו אחריות לפרסם מיהי היד הזדונית שהונתה אותו.

אלשיך קרא לעיתון לחשף את המקור שהוביל אותו לפרסם את התחקיר: "אי אפשר להתחבא מאחורי חיסיון מקורות. מערכת 'כלכליסט' צריכה לבוא לציבור, להגיד 'חטאנו' ולספר מי עשה עליה סיבוב והטריל את מדינת ישראל. הגיע הזמן שנדע מי המקורות. אם הם לא יעשו את זה - הם פועלים בצורה לא מוסרית במחויבות שלהם להיות 'כלב השמירה של הדמוקרטיה'".

בסיום דבריו אמר אלשיך כי הוא שוקל להגיש תבעיה נגד העיתון: "הייתה פה פגיעה קשה בשם הטוב, הכול מבוסס על אמון השם שלי, ששמרתי עליו שנים. נלחמתי עבור המדינה, ומה שנעשה פה הוא מעשה חמור שלא אעבור עליו לסדר היום. אבל הסוגיה המרכזית היא הפגיעה במערכת אכיפת החוק, שקשה לתקן אותה גם אם אין לדברים יסוד".