לאחר שהדיון במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התחדש היום (שלישי) הוא ימשיך גם מחר. בינתיים העדה דנה נויפלד, המשמשת כיום כיועצת משפטית במשרד הבריאות, וטרם לכן בתקופה האמורה לכתב האישום בתיקי האלפים שימשה כיועצת המשפטית של משרד התקשורת, שרטטה בקווים דקים את האופן בו פעל לכאורה שלמה פילבר בעת כהונתו כמנכ"ל משרד התקשורת, בשביל להיטיב עם קבוצת בזק. בין היתר סיפרה נויפלד על כך שתכתובות פנימיות בתוך המשרד הגיעו אל בכירים בקבוצת בזק עוד בשלבים גולמיים ובמסוך להפקתם במשרד התקשורת. 

בנוסף, טענה נויפלד שנעשה ניסיון השפעה לבטל שימוע מקדים לקבוצת בזק בכל הנושא המתקרא הפרדה מבנית, שאמור היה לאפשר לבזק להציע חבילת שירותים רחבה יותר ללא הגבלות עקב גודלה ועוצמתה בשוק. 

עדותה של נויפלד לא נבחרה בעיתוי מקרי. מטרתה הכשרת הדרך לעדות הבא בתור של עד המדינה, פילבר, שהיה כאמור מנכ"ל משרד התקשורת באותה העת. הנחת העבודה היא שפילבר לא פעל על דעת עצמו ברצון להיטיב עם קבוצת בזק אלא פעל בשליחות יו"ר האופוזיציה דהיום וראש הממשלה דאז בנימין נתניהו.

על כן מנסה הפרקליטות להראות את אותו ציר קשר בסוגיית התמורה אל מול המתת פילבר למעשה שנוגע בנושאים הרגולטוריים אמור היה למלא את חלקו של נתניהו בעסקה בה תמורת אותה 'היענות חריגה' בנושא הסיקור בוואלה, לו במידת מה דאג לכך אילן ישועה. מן הצד השני עומד לו פילבר. כפי שלמדנו עד כה נטל ההוכחה יהיה כלל לא פשוט כאשר פילבר מקפיד כל העת לבנות בעיקר באמצעות הטויטר סוג של מתח לקראת עדותו. כפי שראינו גם במקרה של חפץ אם לא יהיה חוט מקשר משמעותי שקושר את נתניהו אל פילבר במבחן הציבורי שאיננו לפחות בשלב זה המבחן המשפטי יהיה קשה מאוד לשכנע את הציבור בדבר אותה עסקה. 

עם זאת, אמירותיה של נויפלד לבטח לא מעניקות נחת להגנה. מחר תחל החקירה הנגדית בעניינה. ומול כמה אמירות נוקבות של נויפלד יצטרכו פרקליטי ההגנה לעמוד "איתן".

בין היתר אמרה יועמ"שית משרד התקשורת לשעבר כי פילבר "העביר לבזק סיכום של פגישה חסויה ביני לבינו". נויפלד הדגישה כי הפגישה שלה ושל פילבר היתה אמור להיות חסויה. למרות זאת, לדבריה, פילבר העביר את סיכום הפגישה לפליישר. בהתייחס לכך שאלה התובעת מהפרקליטות וולקן: "האם בזק אמורים להיות חשופים לחלק זה של הדיון?" ונויפלד השיבה: "לא, זה דיון פנימי. אני לא ידעתי שזה הועבר להם".

"היתה תחושה של דחיפות לסיים עם המהלך - תיקון הרישיון וביטול ההפרדה התאגידית" הוסיפה נויפלד ואף הוצג במהלך הדיון מייל: התובעת ניצן וולקן הציגה בדיון הודעת דואר אלקטרוני ששלחה נויפלד לסגניתה ברוריה מנדלסון, בהקשר למיזוג בזק ויס: "חייב להיסגר מחר. מומו (פילבר) מסר שרה"מ (בנימין נתניהו) רוצה לחתום בשלישי".