הפשיעה במגזר הערבי: מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון לביא, אמר היום (חמישי) בכנס שאירחה "אביר וביטחון" ונערך בזיכרון יעקב, כי "רק פתרון אינטגרטיבי יביא למיגור הפשיעה בחברה הערבית. למעלה מ-70% מתיקי הרצח בישראל מקורם בציבור הערבי, למרות שמהווים רק כ-20% מהאוכלוסייה. נתון נוסף שמעיד על עומק הבעיה הוא שיעור הנוער הערבי בבתי הכלא - 60% מכלל הכלואים".

"ישנה היחשפות מוקדמת לאלימות, נשירה מבתי הספר, היעדר אלטרנטיבות, והפניית העורף למסורת ולתא המשפחתי", טען לביא על הפשיעה בנוער הערבי, והוסיף: "המחוז הצפוני אחראי ל-50% מכלל תפיסות האמל"ח בכל רחבי הארץ. הבעיה שגם אחרי תפיסת כלי הנשק, הפשע המשיך להשתולל. פעם חשבנו שכל מה שקורה בחברה הערבית קורה רק בכפרים, בשנים האחרונות אנחנו מזהים זליגה משמעתית אל המגזר היהודי".

"השוק האפור בישראל מכסה 10% מהפעילות הכלכלית בארץ - ומגלגל 150 מיליארד שקל חלק גדול ממנו בחברה הערבית, שמתאפיינת בחוסר אמון במערכת הבנקאית ובקשיי נגישות אליה", אמר לביא: "משפחות הפשע גם פוגעות בתשתיות לאומיות באמצעות הטיית מכרזים, ובאופן כללי מהוות איום של ממש על החוסן הלאומי".  

בכנס נשא דברים גם יניר מלך, מייסד ומנכ"ל 'אביר ביטחון', שתיאר את שיתוף הפעולה של החברה עם רשויות החוק: "כולנו יחד ננצח את הפשיעה. הלחימה בה היא לא פחות מורכבת ומאתגרת מהמלחמה בטרור. לעיתים, בשל היעדר כלים וחוקים מתאימים. יש לנו משטרה מצוינת - החברה בישראל הפכה אותה לשק חבטות. משטרה חלשה תביא לפשיעה חזקה".

בנוסף מלך הבהיר כי 'אביר ביטחון' עומדת לרשות גופי האכיפה המוסדיים ובראשם המשטרה: "כולנו יחד, בשיתוף פעולה ובאומץ, ננצח את הפשיעה בישראל. זהו נגע שצריך לטפל בו - כולנו ביחד וכל אחד לחוד".