בעקבות חשיפת מעריב: מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב קובי שבתאי במחשבה נוספת ואמיצה הודיע אתמול (חמישי) כי החליט לבטל את הכוונה לסגור את יס"מ אילת, ובמקום זאת להרחיב אותה. נזכיר כי עד לשבוע שעבר היה ברור ללוחמים ביס"מ אילת כי הוחלט לסגור את היחידה, לכאורה משיקולים ארגוניים, וזאת חרף העובדה שאותה יחידה זכתה שנה קודם לכן בפרס יחידה מצטיינת ארצית.

כזכור, נשות הלוחמים היו אלו שנלחמו עבור בני זוגן, יצאו למאבק ופנו באופן ישיר אל המפכ"ל ואל הקצונה הבכירה במרחב אילת בבקשה שלא לחרוץ את גורל המשפחות, שכן בעליהן הקריבו עצמם בהעתקת מקום מגוריהם לאילת עם הילדים.

הן הדגישו כי החלטה לבטל את היחידה, למרות החשיבות הבלתי מעורערת שיש בקיומה ובפעילותה נוכח גודלה של העיר והיותה עיר תיירות, הקרבה שלה לגבול ירדן ומצרים ואירועים פח"עיים שידעה בעבר, היא בלתי מושכלת ונעוצה במניעים פסולים.

כאמור, לאחר בחינה מחודשת של הטענות, המפכ"ל שבתאי קיבל החלטה לא לסגור את היחידה ואף להגדיל אותה בתקנים ובפעילות שתושת על לוחמיה.

רב-ניצב קובי שבתאי (צילום: אוליביה פיטוסי)
רב-ניצב קובי שבתאי (צילום: אוליביה פיטוסי)

רעייתו של לוחם ביס"מ אילת אמרה למעריב: "אני מודה למעריב על כך שידע להיאבק על עתיד משפחותינו, ועל גורל היחידה שנחוצה כל כך לאילת. אין לנו ספק בכלל שמדובר בהחלטה הנכונה ביותר עבור תושבי אילת.

"באותה נשימה אני מודה למפכ"ל שבתאי שידע להתנתק מרעשי רקע ולהתייחס אך ורק לעובדות תוך שהוא מקבל את עמדת נשות הלוחמים, מבין ללבם של הלוחמים, ולא רק שלא סוגר את היחידה אלא מעצים את גודלה תוך הכרה בחשיבותה ופעילותה".