המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד שוטר בסיירת מג"ב שהעביר מידע משטרתי חסוי לגורמים עבריינים בכירים בדרום הארץ על אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה. במסגרת חקירה בימ"ר לכיש, החוקרים עלו על עקבותיו של השוטר ומיד העבירו את החומר למח"ש.

כזכור, הלוחם נעצר בתחילת החודש בחשד שהעביר מידע לארגון הפשיעה של שלום דומרני, זאת תוך שהשתמש בחומרים משטרתיים רגישים שעלו מתוך חקירה המתנהלת נגד ארגוני הפשיעה בדרום. כתב האישום מייחס לו עבירות של גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים. 

שלום דומרני (צילום: פלאש 90)
שלום דומרני (צילום: פלאש 90)

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נטלי חגי, הנאשם העביר לגורמים עבריינים בכירים בדרום הארץ, במספר הזדמנויות ובמועדים שונים, מידע חסוי על אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה אליהן סופח, לרבות בנוגע לחיפושים ומעצרים עתידיים, וזאת מתוך מטרה לסכל את הפעילות המשטרתית.

באחד המקרים, במסגרת פעילות משטרתית חסויה, קיבל הנאשם לידיו מסמך חסוי שכלל פירוט של אנשים המהווים "יעדי פעילות" של המשטרה ומידע על אודות פעילויות משטרתיות שעתידות להתבצע בנוגע אליהם. הנאשם העביר, באמצעות האינסטגרם, את המסמך והמידע לגורמים העבריינים ולאחר מכן מחק את התכתובות.

בהמשך היום צילם הנאשם את התארגנות כוחות המשטרה, לרבות מספרי הרישוי של כלי הרכב המשטרתיים, לקראת מעצר של אחד מ"יעדי הפעילות" והעביר, באמצעות האינסטגרם, את התמונה לאחד מאותם גורמים עבריינים. 
 
כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים. המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו ולחילופין לשחררו בתנאים מגבילים.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בכתב אישום חמור נגד השוטר (שמשרת בארגון בשירות חובה) שאינם עומדים בקנה אחד עם ערכי החיל והארגון. למעלה מן הצורך נדגיש כי מדובר בפעילות משותפת של משטרת ישראל ומח"ש לאיתור מקור דלף המידע, וזאת מיד כשהתעורר החשד בעניין. השוטר עצור, לאחרונה התקבלו חומרי החקירה ממח״ש ונשקל סיום שירותו בחיל והחזרתו לשירות בצה״ל".

בתוך כך, שוטר מג"ב, המשרת באזור המרכז והוא נתפס אתמול אתמול כאשר הוא נוגע ברכב עם עוד אדם אחר כשהם בדרכם מהצפון. שוטרים עצרו אותם לבדיקה ואז מצאברכב סמים מעל כמות של צריכה עצמית. הממצאים הועברו מיד למח"ש. מעצרו הוארך בארבעה ימים.