מפכ"ל המשטרה לשעבר, רנ"צ רוני אלשיך, התראיין הבוקר (שני) בגלי צה"ל וחשף כי גילה ניסיון להתקין על מכשירו האישי תוכנית רוגלה: "היה ניסיון להדביק את הטלפון שלי אחרי שפרשתי. הצלחתי לאתר מי זה".

לטענת אלשיך, הוא הצליח לזהות מי ניסה לעקוב אחר מכשירו האישי: "ידעתי לייחס אותו למעגל של טוקבקיסטים ובלוגרים שמזוהים עם אנשים שיש להם עניין לעשות איתי חשבון". על השימוש בתוכנות רוגלה במשפט נתניהו:  "כמובן שיש המון מה לשפר אבל התיק הזה הוא אינסופי - לא יכול להיות שלא תהיינה תקלות בתיקים כל כך מורכבים".

בנוסף, אלשיך התייחס לתחקיר 'כלכליסט', בו נחשף כי המשטרה עשתה שימוש ברוגלות ועקבה אחר אזרחים וטען: "הכתבה הייתה ספציפית והופרכה מתחילתה ועד סופה. זו לא יכולה להיות טעות - יש אחריות ציבורית לחשוף מי הגורם שהונה את כלכליסט והטריל את ישראל במשך חודש".

"הם חושפים מקורות. כל כתבת אליבי שהם כותבים מאפיינת בצורה מדויקת מי המקור שלהם. מכירים שמות של קצינים ורוגלות? בראבו. יודעים איפה יש תיקיות? בראבו. אבל האליבי שלהם מראה שהכתב לא יודע מה הוא כותב", סיכם המפכ"ל לשעבר.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "בתאריך 7.2.2022 פרסם עיתון "כלכליסט" שמשטרת ישראל ביצעה מעקבים אחרי אנשים שזהותם פורסמה וזאת באמצעות מערכת פגסוס Nso. כפי שפורסם בהודעה רשמית של משרד המשפטים, צוות מררי בחן את  הטענות שפורסמו בתאריך 7.2.2022 באופן יסודי ומדוקדק באמצעות אנשי מקצוע מגופי ביטחון ובאמצעות מידע מחברת Nso ומצא שאין אינדיקציה לביצוע פעולות ע"י המשטרה כפי שנטען בפרסום האמור".

"כפי שנרשם בדו"ח הצוות, צוות הבדיקה ממשיך בעבודתו וכפי שהובהר אף הרחיב את פעילותו לכדי בדיקה מערכתית כוללת. בניגוד לנטען, הצוות איננו כולל גורמים מהפרקליטות אלא גורמי היעוץ המשפטי לממשלה וחברי צוות נוספים אשר כיהנו בתפקידים בכירים ביותר בגופי ביטחון, והוא מסתייע במומחים טכנולוגיים ממערכות הביטחון. בתוך כך צוות הבדיקה לא התעלם ממידע שהועבר ע"י העיתונאי תומר גנון, ואף הזמין את העיתונאי  להופיע בפניו. עד כה לא הובעה נכונות מצדו להופיע בפני הצוות. למעלה מן הצורך יודגש כי כל מידע שיועבר לצוות ייבדק", סיכמו במשרד המשפטים.