במהלך פעילות של לוחמי יחידת המסתערבים ברהט הלילה (בין שני לשלישי) למעצרם של שני חשודים, נפתחה אש חיה לעבר הכוחות, שהגיבו בירי וניטרלו את החשוד החמוש. במקום נתפס האקדח שלו, יחד עם מחסנית ותחמושת. צוות של מד"א שהגיע למקום נאלץ לאחר טיפול רפואי לקבוע את מותו.

"כשמתבצע ירי לעבר כוחות מג"ב וצה"ל בשטחי הרשות הפלסטינית, אז מרימים גבה ומשיבים אש, במיוחד כשמדובר במחבלים. אלא, כשהירי מתבצע לעבר כח מסתערבים של מג"ב בתחומי מדינת ישראל בתוך העיר רהט, מדובר בהסלמה מסוכנת ובחציית קו אדום על כל המשתמע מכך", כך אומר גורם בכיר במשטרה למעריב. 

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס לאירוע הירי ברהט ולזה במחנה בפליטים בלאטה, ואמר: "שלושה אירועים בטווח זמן קצר, כאשר המכנה המשותף היחיד ביניהם, אלו הם לוחמי משטרת ישראל שפעלו באומץ רב, בנחישות ובחתירה למגע אל מול מפגעים שסיכנו את חייהם.  

הוא הוסיף כי הוא מחזק את ידי השוטרים והלוחמים ואמר: "הפעילויות הללו הן מסר חד וברור לכל מי שיבקש לפגע בכוחותינו. לא נהסס לפעול אל מול כל איום בנחישות הנדרשת מלוחמי ושוטרי משטרת ישראל. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול".

רב-ניצב קובי שבתאי (צילום: אוליביה פיטוסי)
רב-ניצב קובי שבתאי (צילום: אוליביה פיטוסי)

מחבר הכנסת יואב גלנט נמסר: "ירי על אנשי כוחות הביטחון ע״י עבריינים פליליים ולאומניים חייב להיענות בתגובה מוחצת ללא פשרות. 
התופעות של תחילת האינתיפאדה הראשונה ביש״ע חוזרות על עצמן בתוך הקו הירוק לאחר 35 שנים. הלוחמים זקוקים להנהגה לאומית שונה, לממשלה אחרת, כזו שתדע לתת הנחיות ברורות, לאפשר חופש פעולה ולתת גיבוי מלא לפעולות הביטחוניות, במיוחד במצבי משבר".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "כל הכבוד לכוחות שפעלו בשטח, הגיבו במהירות וחיסלו את המחבל. קואליצית האחים המוסלמים עם מנסור עבאס מעניקה אומץ למחבלים לירות בשוטרים ומסכנת את חייהם. צריכים להנהיג מדיניות אכיפה ותגובה נוקשה ולהילחם בתופעת הנשק הבלתי חוקי ללא מורא ופחד".

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי לאור אירועי הירי שהתרחשו ביישוב לאחרונה, מפקד המחוז ניצב פרץ עמר, החליט על תגבור הכוחות הפועלים בכוחות משימתיים. כמו בכל אירוע שבו מתבצע ירי מצד המשטרה שמסתיים בתוצאה טרגית, המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירה, וכך גם במקרה האמור.