המשנה לשעבר פרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עו"ד יהודה שפר, שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל על ההתפתחויות האחרונות במשפט נתניהו, שהדיונים בו נמשכים בימים אלה. מגל שאל בראשית השיחה ב-103FM האם כבר לא קורה כלום בדיונים, שכן לדבריו הוא לא נתקל בדיווחים בנושא בימים האחרונים. הפרקליט השיב: "יש פה תופעה שלא ראיתי בחיים וזה די מוזר - אומרים ש'כל יום התיק קורס וכל יום התיק קורס' ויש צבא של שופרות שמדבררים".

"אני חושב שזו הפעם הראשונה שמתנהל משפט ציבורי, במקביל למשפט שמתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, וזה כנראה כדי לבסס איזושהי טענה של הגנה מן הצדק ורדיפה, כך אני מנחש", אמר, "לצערי, הפרקליטות לא מתייצבת כל יום מול המצלמות - אם אני הייתי הדובר אז בהחלט הייתי עושה את זה". הוא הסביר: "אני עוקב בטוויטר, ועוקב גם אחריך (מגל) ב'ערוץ 14', ופשוט אי אפשר להבין את מה שקורה. אין דבר כזה מסמכים מפתיעים, איזה 'מסמך דינה זילבר' שהסנגור שולף ומראה".

לדבריו, כל המסמכים זה חומר חקירה שהתביעה מסרה להגנה - ובתיק כזה, תיק של ראיות נסיבתיות, זה מארג ראיות. "נדיר שאיזה מסמך בודד מעלה או מפיל את התיק. לכן, כל הניסיון הזה להסתמך על ראיה בודדת כזאת, הוא פשוט מופרך", הדגיש הבכיר לשעבר בפרקליטות. מגל השיב: "זה לא נכון, היו מסמכים שהוסתרו מההגנה והוסתרו מהתקשורת. באורח פלא, מסמכים שהיו לטובת נתניהו, לא הודלפו". 

שפר: "אתה עכשיו עומד ומהדהד ספין שקרי. המסמך של דינה זילבר, זה פשוט אבסורד בהתגלמותו. הפרסום של גידי וייץ היה באוקטובר 2015. ביוני 2016, היועץ המשפטי אוסר על נתניהו לטפל בענייני בזק כשמתברר שבעצם הוא קשור לאלוביץ'. ב־5 במרץ (2017), דינה זילבר נותנת את המכתב שלה, ובעקבות זה, אחרי כמה חודשים, מבקר המדינה מפרסם דו"ח חריף. אבל רק בפברואר 2018, אלוביץ' נעצר בחקירה בתיק 4000, ואז מתבררים כל הקשרים הסודיים שהיו בין נתניהו, פילבר, אלוביץ' וכו'. זאת אומרת כשדינה זילבר כתבה את המכתב שלה, היא הסתמכה על מה שאמרו לה במשרד התקשורת, ומה שאמרו לה במשרד התקשורת שנתניהו לא מתערב ולא מעורב - זה שקר, משום שבכתב האישום נטען, וזה מבוסס על ראיות, ואנחנו עוד נשמע - גם שמענו כבר את נויפלד (היועצת המשפטית לשעבר של משרד התקשורת) ונשמע עוד עדים אחרים, איך פילבר - שאלוהים יודע איך מינו אדם כזה להיות בכלל מנכ"ל של משרד ממשלתי. אדם שפרסם שהשב"כ רצח את רבין". 
מגל: "מה זה רלוונטי?".
שפר: "אני עומד על המשפט הזה. הכול קשור, פילבר הבוקר גם צייץ ציוץ מעניין, תהיה לנו עדות מאוד מעניינת. העניין הוא שהסתמכות על מסמך דינה זילבר, היא פשוט ליצנות. היא כותבת את מה שמשרד התקשורת אומר לה ומסתירים ממנה". 

ניר חפץ ובנימין נתניהו בדיון בתיק 4000. צילום: רויטרס

מגל: "זה אחרי התחקיר של גידי וייץ". 
שפר: "זה נכון שזה אחרי התחקיר של גידי וייץ, ואתה מצפה ממשנה ליועצת המשפטית לממשלה להסתמך על תחקיר בעיתון? זה לפני החקירה הפלילית, זה מה שחשוב כאן. זה היה אחרי התחקיר של גידי וייץ, אבל לפני החקירה הפלילית. מתי נחשף הקשר של נתניהו באמצעות פילבר, השליטה העקיפה הזאת וערבוב האינטרסים הזה עם בזק? זה נחשף אחרי החקירה הפלילית". 

מגל: "אבל לא הוכח שום קשר בקבלת ההחלטות של נתניהו. מה שהוכח עד עכשיו בחקירת משטרה, זה כל מיני ווטסאפים ב'וואלה' וכדומה, זה לא מה שדינה זילבר בדקה".
שפר: "דינה זילבר לא בדקה שום דבר".
כספית: "היא לא בדקה כלום, היא דיווחה מה שאמרו לה וזה היה שקרי". 
שפר: "עכשיו, אנחנו מדברים על הטבות רגולטוריות, שבכתב האישום מפורטות ששוות כמיליארד שקל לאלוביץ'. וכאן עומדים השופרות ומהדהדים, 'הנה הגורמים המקצועיים במשרד התקשורת אישרו'. מה שאנחנו רואים בעדות של נויפלד, זה שפילבר פתח ערוץ סודי מול בזק, בא עם מדיניות חדשה לגמרי שמוותרת על הכריכה. זאת אומרת, זה שאישרו עקרונית הטבות לבזק, זה נכון, אבל כרכו אותן בדברים שבזק צריכה לשלם, שבזק צריכה לתת. התנאים".
כספית: "דנה נויפלד חזרה השבוע ואמרה שהיא עדיין חושבת שהיה צריך את התנאים האלה, ופילבר היה אמור להוריד אותם".
שפר: "ברור, אפשר לאשר עקרונית, אבל צריך גם את התנאים". 

דנה נויפלד בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דנה נויפלד בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מגל: "כי מה לעשות? כי צריך להגיע לעסקה בסוף. 'דנה נויפלד חשבה', אבל מי שאחראי פה זה המנכ"ל שהוא רוצה להגיע בסוף לדיל". 
שפר: "מה שהעידה נויפלד, זה שמגיע המנכ"ל עם מסמך מדיניות שהוא עצמו אישר וניסח ביום שישי, כשביום ראשון זה ערב ראש השנה, ואומר לה, 'ביום ראשון, אנחנו מאשרים את זה'. התייעצת עם מישהו ממשרד התקשורת? לא".
מגל: "אבל התברר שכל משרד התקשורת היה בעד לעשות את הדיל". 
שפר: "עקרונית, אבל באיזה תנאים?"
מגל: "מישהו היה צריך לעשות את זה. כמה מגוחכים? הכול קורס לכם". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm