משפט נתניהו צפוי להתחדש עם סיום עדותה של דנה נויפלד, המשמשת כיום כיועצת משפטית במשרד הבריאות, וטרם לכן בתקופה האמורה לכתב האישום בתיקי האלפים שימשה כיועצת המשפטית של משרד התקשורת, לקראת העדות הדרמטית של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר.

הפרשן המשפטי של חדשות 13, ברוך קרא, שוחח היום (שני) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס להמשך משפט של רה"מ לשעבר: "היום ממשיכה העדות של נויפלד' אנחנו מניחים שהכול יסתיים וביום רביעי פילבר יתחיל את עדותו. לנתניהו יש אינטרס מאוד ברור ומשמעותי להיות בעדות של פילבר, אנחנו רואים שבשנה האחרונה הוא עשה מסע מדהים בחזרה לחיק החמים של ינון וחבריו. אחרי שהוא היה מנודה, דחוי, שנוא, כמובן מתוך אינטרסים ברורים, וזהות מאוד ברורה".



לנתניהו יש אינטרס כמובן לשמר את זה כמה שיותר. זה כמובן מתוך אינטרסים ברורים, רצון ברור וזהות. צריך לומר בצורה ברורה, לנתניהו יש אינטרס לשמר כמה שיותר כי פילבר, הוא מרחב התמרון שלו ברמת העובדות הקשות שהוא נתן במשטרה, הוא מרחב תמרון קטן מאוד, אבל הוא יכול לצבוע הכול במוסיקה מאוד לגיטימית, 'הכול חוקי', 'הכול בסדר'", הוסיף.

בהמשך הסביר קרא כי "עד, ברגע שהוא חוזר מעדותו במשטרה, הפרקליטות מבקשת להכריז עליו כעד עוין ומתחילה לעשות לו חקירה נגדית. זה לא רק עניין של חקירה נגדית, פילבר חתום, ברגע שהוא סוטה מעדותו במשטרה הוא מפר את הסכם עד המדינה ובמצב כזה הוא אוטומטית יכול לעמוד לדין על מעשיו בתיק בזק המקורי ובתיק 4000. יומיים אחרי שהוא נעצר הוא כבר חתם על הסכם עד מדינה ב־2018, הוא היה הראשון שחתם".

"מיד לאחר חתימת הסכם המדינה, נכנס הסיפור של חפץ לקצב הרבה יותר משמעותי וכשהוא העיד ונשאל מדוע הוא חתם אחת הסיבות המרכזיות זה העובדה שפילבר חתם על הסכם עד מדינה. מבחינת הפרקליטות זה העובדה שפילבר מעיד במשטרה שהוא קיבל הנחיות ישירות, הדבר המרכזי זה הקטע שהוא קיבל הנחיות ישירות מנתניהו מיד עם כניסתו לתפקיד, ביום כניסתו לתפקיד, באותה פגישה המכונה 'פגישת הכורסאות'". 

בנימין נתניהו ועו''ד בועז בן צור  (צילום: ראובן קסטרו)
בנימין נתניהו ועו''ד בועז בן צור (צילום: ראובן קסטרו)

לדבריו, "יש דברים קטנים ומשמעותיים על הקשר, הציר שהוא נמצא בו בשיחות עם אלוביץ', עם ניר חפץ. יש הרבה דברים שמחזקים לשיטת הפרקליטות את התיק, אבל אין ספק כשאתה עוסק בנושא המודעות של נתניהו לסיפור, העובדה שהוא מתאר פגישה עם כניסתו לתפקיד, שהדבר כמעט הראשון שיש לנתניהו להגיד לו זה לעזור לאלוביץ' בנושא מיזוג בזק ויס".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm