גורמי הביטחון מסרו הערב (שלישי) פרטים חדשים אודות המחבל שביצע את הפיגוע הקשה בבאר שבע, בו נרצחו ארבעה בני אדם. על פי הפרטים שנמסרו, מדובר בע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, אזרח ישראלי בדואי, ששימש כמורה במקצועו, תושב חורה, והשתייך בעבר לארגון דאעש ואף ריצה מאסר של כארבע שנים. 

רגעי האימה: צפו בתיעוד הדרמטי של הדקירה בתחנת הדלק בבאר שבע

זירת הדקירה בבאר שבע, קרדיט רשתות חברתיות

מזעזע: שוטר שהוזעק לזירת הפיגוע בב"ש גילה כי אשתו נרצחה באירוע

על פי גזר הדין שניתן לו בשנת 2015, אבו אלקיעאן הורשע בעבירות של קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת (ארגון דאעש הוכרז ככזה) על פי תקנות ההגנה לשעת חירום, השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין מהארץ, על פי החוק למניעת הסתננות. באישום הנוסף נגדו, הורשע בעבירת פועל מטעם התאחדות בלתי מותרת.

על פי כתבי האישום, אבו אלקיעאן הקים חוליה סודית שערכה מפגעים חשאיים, במהלכם תכנן יחד עם חברה לצאת את הארץ ולעבור לסוריה, במועדים שונים ביולי ואוגוסט 2014 נפגש עם קטין יליד 1999 ועם אחר, ובמפגשים אלה הסביר להם אודות דאעש והשקפותיו, סיפר להם על הדרך של הארגון והלחימה בסוריה, והראה לקטין סרטונים של הארגון, וכתוצאה ממעשי הנאשם, השניים הביעו תמיכה בארגון דאעש.

עוד עלה מכתב האישום, במועדים שאינם ידועים בין השנים 2013 ל-2015, בתדירות של פעם עד פעמיים בשבוע, השתתף באסיפות של תומכי דאע"ש שנערכו ליד המסגד, ובין המשתתפים בהן גם שהצטרף לדאעש בסוריה ונהרג, אחיו ונוספים. באסיפות אלה הוצגו סרטונים, הושמעו נאומים ונוהלו שיחות על פעילות הארגון.

במהלך חודש מרץ 2015 קשר עם אדם נוסף במטרה לצאת לסוריה, והציע כי יצאו דרך ערב הסעודית, ויתחזו כיוצאים למטרות דתיות דרך ירדן. בהמשך ניסה לחפש מסתור וליצור קשר עם אנשים שיסייעו לו ולשני שותפיו לצאת לסוריה, ולשם כך חיפש ברשת החברתית "טוויטר" אנשים שיוכלו לעזור להם ביציאה לסוריה.

"ניהל אורח חיים נורמטיבי"

במסגרת כתבי האישום שהוגשו נגדו, בית משפט המחוזי בבאר שבע גזר עליו ארבע שנות מאסר בפועל, יחד עם מאסר על תנאי לתקופה של 12 חודשים. אלא שעל אף פעילותו, בגזר הדין נכתב כי מאחר ואבו אלקיעאן נעדר עבר פלילי, "לא נמצא כי יש לחרוג מתחום העונש ההולם, לא לקולא ולא לחומרה". 

עוד נכתב: "הנאשם מורה במקצועו, מוערך ומכובד בקהילתו, נשוי ואב לחמישה ילדים ועד לביצוע העבירות ניכר כי ניהל אורח חיים נורמטיבי. הנאשם נטל אחריות מלאה על מעשיו, הודה בכתב האישום המתוקן, הביע חרטה על מעשיו, ואמר שהוא יודע שטעה ולא יחזור על כך".