שעות ספורות לאחר הפיגוע בבאר שבע, שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם, התגלה כי האזרח שירה וניטרל את המחבל הגיע לתחנת המשטרה לתת את גרסתו לאירועים ושם נלקח ממנו אקדחו האישי, אותו הוא נושא ברישיון, מה שהוביל לעימות מילולי בינו לבין קצין משטרה. הבוקר (רביעי) שוחח עו"ד עדי קידר, מארגון חוננו, המייצג את האזרח, עם גולן יוכפז ואריה אלדד ב-103FM וטען: "צריך להפעיל פה שיקול דעת, מה אם משפחת המחבל תרדוף אחריו?".

"כשהתחילה הסאגה הם פשוט העיפו אותו מהתחנה. מה שקרה זה שבסופו של דבר הוא אמר להם שהוא מאוים, פשוט לקחו אותו ואמרו לו 'לך לתחנת משטרה אחרת כדי להגיש תלונה שאתה מאוים'. וזה מה שקרה חברים. שורה תחתונה שרק בהתערבות המפכ"ל הם עשו טובה ובמקום שישכור חברת אבטחה הסיעו אותו לביתו. הוא לא קיבל את הנשק חזרה", טען עו"ד קידר.

בתחילת השיחה התרעם עורך הדין על כך שבמקום שבחים לאזרחים שניטרל את המחבל, הוא זכה לחקירה משטרתית: "במקום שאזרח יקבל טלפון מראש הממשלה, שעסוק בפגישות כאלו ואחרות, שיחזק אותו וייתן הוראות לטפל בו כמו שצריך כי גם הוא עבר אירוע לא קל, אז הוא צריך להיאבק בקצין משטרה בתחנה. זה אירוע מצער ומצמרר, הוא משקף התנהלות רחבה יותר".

תיעוד האזרח שנטרל את המחבל בתחנת המשטרה, קרדיט ארגון חוננו

"הבחור הוא בחור נורמטיבי, הוא היה במקום עבודתו. הוא עובד באזור במשרד, וידעו שיש לו נשק וצעקו שיש פיגוע. הוא ישר תפס את עצמו ועף למטה, בזירה ראינו מה שהוא עשה. במקום לעשות תשאול קצר בשטח הוא נלקח לתחנת המשטרה ונגבתה ממנו עדות, שזה בסדר כי רוצים לייצר פה חקירה. בסוף החקירה הוא מבקש מהם לקבל חזרה את הנשק לפני שהוא הולך הבייתה ואז מתחילה הסאגה שלא תאמן. מתחילים ויכוחים, שוטר, חוקר, קצין, הטונים עולים ומה שאתם ראיתם זה הקצה", הוסיף.

בנוסף, עו"ד קידר תקף את המשטרה וכינה את התנהלותה בפרשה כספין, שנועד להוציא אותה טוב: "הם מפיצים פה כל מיני ספינים של נוהל לא נוהל. אני לא מכיר שום נוהל, אני יודע שיש הגיון בכך שיש אירוע שמעורב בו ירי אז מבצעים בדיקות כאלו ואחרות אבל יש גם שיקול דעת. האירוע הזה הוא לא אירוע ראשון שאנחנו נפגשים עם אזרחים שנקלעים לתחנת משטרה, זו לא הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בוויכוחים האלו".

"גם אם היה נוהל, חייבים שיקול דעת", הוסיף עורך הדין, שהסביר כיצד הוא מאמין שהתהליך היה אמור להתנהל: "ודם קל, מה הנחיצות האמיתית של הבדיקות.אני אומר לכם שאם המשטרה תצבע בדיקות זה רק כדי לעמוד מאחורי הסאגה הזו שהייתה כי בסופו של דבר יש פה מחבל הרוג, והוא מחבל לכל דבר ועניין. האירוע הסתיים - אין צורך בחקירה שנוגעת לסיבת המוות. גם אם כן, יש דרך לעשות את זה בטח לאזרח שגר בדרום הר חברון ושהתמונה שלו מתנוססת".

בסיום השיחה, הכריז עו"ד קידר כי חייב להתבצע שינוי בנהלים: "העובדה שיש אזרחים רבים שמחזיקים נשק והם בסופו של דבר מביאים לסיומם של אירועים כאלו, צריך שינוי משמעותי. הסחבת הזו היא סחבת שאני מכיר אותה כל יום. אנשים משתמשים בנשק ומצילים נפשות, הם מוציאים את עצמם לאחר מכן מתחננים לקבל את הנשק ואת הביטחון שלהם חזרה וזה דבר שצריך שיטופל".