בית המשפט המחוזי בחיפה דחה הערב (חמישי) את הערעור שהגישה המשטרה על החלטת בית משפט השלום לשחרר את תושב נהריה, החשוד בתקיפת אדם אחר באמצעות מקל. בית המשפט קיבל את עמדת פרקליטת החשוד, עוה"ד עדי פשקו כץ, לפיו "הסיפור שבנתה המשטרה סביב האירוע אינו נכון, וכי החשוד הוא אוקראיני, ולא רוסי, והקורבן הינו מאוזבקיסטן. ומעבר לכך, בעצם הגשת הצהרת התובע אין בה כדי להשאיר את החשוד במעצר והוא נשלח למעצר בית חלופי בתנאים מגבילים".

כאמור, על פי דיווח המשטרה, לפני כשבוע נפתחה חקירה לאחר שהתקבל דיווח בדבר תקיפתו של יליד אוקראינה על ידי תושב נהריה. מן החקירה עלה כי בין החשוד, תושב נהריה בן 56, לבין הקורבן, היה דין ודברים שנגע ככל הנראה למלחמה באוקראינה, ולאחריו החשוד שב לביתו, הביא עמו מקל, תקף את הקורבן באמצעותו וגרם לו לחתך בראשו. שוטרי תחנת נהריה עצרו את החשוד לחקירה בתחנת המשטרה בעיר. 

"לצערי הדוברות הפיצה הודעה שאינה נאמנה למציאות בניסיון לצייר את התיק על רקע לאומני", אמרה עו"ד פשקו כץ . "הלכה למעשה, החשוד עצמו אוקראיני ולמיטב ידיעתנו וממידע שהופץ ברשתות המתלונן מאוזבקיסטן. בשלב זה, לא נגיב לחשדות עצמם, שכן התיק יתברר בכותלי בית המשפט", הוסיפה. 

עו''ד עדי פשקו כץ (צילום: אורטל בריוטי)
עו''ד עדי פשקו כץ (צילום: אורטל בריוטי)


עו"ד פשקו כץ סיכמה: "מה שחשוב, שכעת החשוד חזר לחיק משפחתו, שעה שבית המשפט קיבל את טענתנו שאין צורך להשאירו במעצר, זאת על אף שהוגשה הצהרת תובע".