עד המדינה שלמה פילבר העיד אמש לראשונה בבית המשפט אמש, במסגרת משפטו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. על רקע זה, הפרשן של חדשות 13 ברוך קרא, התראיין הבוקר (חמישי) בתוכניתם של גולן יוכפז ואריה אלדד ב-103FM

שעון קיץ 2022: מתי מזיזים את מחוגי השעון שעה אחת קדימה?

"אני חושב שאנשים לא הופתעו מעדותו. היה מסך עשן שפילבר כבר עובד עליו כשנה, הוא נמצא במסע חזרה לחיקו החמים של הבייס הביביסטי", כך פתח את דבריו. לדבריו של קרא, הייתה ציפייה שהוא "ירסק" את תיק 4000, אך לא כך הדבר. 

שלמה פילבר מעיד בתיק 4000. רוני כנפו, וואלה!

קרא הסביר כי יש נקודות קריטיות בסיפור שרוצים להוציא מפילבר בבית המשפט. "ליבת העדות אתמול הייתה פגישת ההנחיה – נתניהו הכחיש את הסיפור הזה, בסוף אתה מספר על אירוע שקרה, אך נתניהו אמר 'לא קרה'".

"פילבר היה אתמול במצב מאוד לא פשוט. קולו רעד משני הצדדים, בין היתר מהאיש אותו הוא מעריץ שיושב בבית המשפט. נתניהו הסיט את כיסאו לכיוונו של פילבר ולא לזה של השופטים, זה מאוד בלט", כך התרשם הפרשן.

כשנשאל האם יש משמעות להתבטאויותיו של פילבר, שכינה את חוקריו "רוטוויילרים", השיב קרא: "הביטויים הם כתוצאה מזה שהחוקרים נתנו לו להבין שנסגרה עסקה מאחורי גבו. אין פה נוקאאוט, אלא רכבת הרים. הסיפור של פילבר מורכב מעליות וירידות". בסיכום הראיון העריך הפרשן כי הפרשה תסתכם בהסדר טיעון, והוסיף לטענתו כי נתניהו יעשה הכל שיהיה הסדר טיעון, בהיבט של ניהול הסיכונים שלו.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק 103fm.