"תלמדו להקשיב": המשטרה ממשיכה לספוג ביקורת ציבורית בשל הידיעות על ההתעכבות בהגעה לזירת הפיגוע שהתרחש שלשום בבאר שבע, זאת לאחר תקופה ארוכה שהארגון ממשיך לייצר כותרות שליליות. על הביקורת הציבורית והפוליטית הרבה על המשטרה, שוחח הבוקר (חמישי) עורך הדין פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין עם יואב מינץ ב"קפאין" ברדיו צפון 104.5fm.

ראשית, התייחס פישלר למצב הפשיעה החמור בדרום הארץ, וטען: "אמרתי אצלך בתכנית וגם למפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי - יש לנו בעיה עם מפקד המחוז. לא רוצים לשמוע? זו בעיה שלכם. מפקד המחוז, כבר לא מתפקד הרבה מאד זמן. הוא עשה הצגה תכלית עם מגישי הטלוויזיה, עם מסוקים ומטוסים וימ"מ, 20 דק' של יחסי ציבור".

מפכ''ל המשטרה, רנ''צ יעקב שבתאי, וראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ בזירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ''ל המשטרה, רנ''צ יעקב שבתאי, וראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ בזירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

פישלר המשיך בדבריו: "אם המשטרה זקוקה להצגה כזאת כשאין מאחוריה כלום, אז כשמגיעים למבחן התוצאה, באמת לא משנה אם (מגיעים תוך) 8 או 4 דק'. כשיש אזרחים גיבורים שמחסלים מחבל ואחד מהם מוצא את עצמו בתחנת משטרה מתווכח כמעט מעוכב, עוד רגע הוא עצור, במקום לחבק אותו, במקום שהרפ"ק יפעיל את המוח, ברגע של עימות על האקדח, אין לו את הכישורים הוורבאלים להסביר לאזרח 'תקשיב איש יקר ואהוב, אנחנו על פי הנוהל חייבים לקחת לבדוק את הנשק. אנחנו נלווה אותך הביתה, אנחנו נצמיד לך אקדח חלופי', משהו לצאת מחוץ לקופסא, אז אתה מבין שמפקד המחוז והאנשים שלו אינם ראויים", הוסיף.

"אם לא נתקן את הדברים האלה, אז השוטרים לא יגיעו ב 8 דק' וגם ב- 10 דק'", אמר עוד. "הייתה סטודנטית שהלכה לאונברסיטה ודיווחה - 'מישהו עוקב אחרי' אז טרקו לה את הטלפון, והייתה אחת שאמרו לה "לכי תתאבדי". אז אני שואל - למה זה מגיע לנו?".

דוריס יחבס ז''ל, הרב משה קרביצקי ז''ל, לורה יצחק ז''ל, ומנחם יחזקאל ז''ל שנרצחו בפיגוע בבאר שבע (צילום: באדיבות המשפחות,כולל חב''ד)
דוריס יחבס ז''ל, הרב משה קרביצקי ז''ל, לורה יצחק ז''ל, ומנחם יחזקאל ז''ל שנרצחו בפיגוע בבאר שבע (צילום: באדיבות המשפחות,כולל חב''ד)

כשנשאל האם יש בעיתיות, בעיניו, בתפקוד הסגל הבכיר של המשטרה, ענה עורך הדין: "ודאי שיש. מהיום אתה שומע ממני? הלוא, עבדך הנאמן פישלר הדליף את הקלטת שניצב במשטרת ישראל שישב בספ"כ אמר שהחבר'ה בספ"כ לא יודעים עברית, עושים בראש לדנינו - כן, כן, כן. דנינו לא הזיז אבן מימין לשמאל". 

"במקום לרוץ ממקום למקום ולומר: 'לא, כמו דובון לא לא, לא היה, לא נברא, בנינו, עשינו', תלמדו להקשיב, תגידו סליחה, תגידו נבדוק, אל תהדפו את הביקורת. הביקורת היא בונה", טען לבסוף. "אין לנו משטרה אחרת, אין לנו ואנחנו אוהבים אותה, אבל לאזרחים מגיעה משטרה מתפקדת".