אדם שנפצע במספר תאונות דרכים קלות יקבל פיצוי של 92 אלף שקלים, כך קבע בית משפט השלום באשדוד, לאחר שקיבל את התביעה שהגישה עו"ד בת חן טייץ נגד חברת הביטוח כלל. זאת, אף שחברת הביטוח הציעה פיצוי נמוך בהרבה, בגובה 30 אלף שקלים. 

התובע הגיש את תביעתו באוגוסט 2020 לבית משפט השלום באשדוד. בתביעה שהגיש נגד החברה המבטחת, חברת כלל, דרש פיצוי, באמצעות עו"ד בת חן טייץ על הנזקים שנגרמו לו בעקבות מספר תאונות שעבר, באחת מהן הייתה נוכחת גם בתו. 

על פי התביעה, לפני מספר שנים בדרכו של התובע מהעבודה היה מעורב האב בתאונת דרכים ונגרמו לו נזקי גוף ובשל נזקיו נזקק לנסיעות מיוחדות וכן יגרמו לו בעתיד הוצאות. בתאונה נוספת שאירעה לו כעבור שלוש שנים ציינה עו"ד בת חן טייץ, הוא שוב נפגע והתלונן על כאבי גב. בתאונה נוספת עת נסע התובע יחד עם בתו הגיח רכב במהירות והתנגש ברכבם בעוצמה רבה.  

מאז התאונה, כך על פי התביעה, נזקק התובע, לטיפולים רפואיים, טיפולים תרופתיים, טיפולי פיזיותרפיה ומעקב ובתו בעקבות התאונה החלה לסבול מכאבים בגופה והיא חשה חולשה ותשישות ובעיות רפואיות נוספות. 

עורכת הדין בת חן טייץ (צילום: בני אדם)
עורכת הדין בת חן טייץ (צילום: בני אדם)

"התובע הינו איש בריא ונמרץ אשר עובר לתאונה תפקד היטב. בעקבות התאונה, סובל התובע מהפרעות וממגבלות אשר נובעות ו/או קשורות לנזקיו מהתאונה. בין היתר, סובל התובע מכאבים והגבלה בתנועות של הגב התחתון והצוואר כמו כן, הקרנות כאבים לגפיים התחתונות", כתבה עורכת הדין טייץ והוסיפה: "כתוצאה מהתאונה התובע מתקשה בהליכה ועמידה ממושכת, קושי בהרמת משאות, הגבלה בתנועות הצוואר והגב, וקושי בביצוע פעולות שגרתיות שעובר לתאונה היה מבצע ללא כל עזרה. התובע סובל מפגיעה בתפקודו הן בעבודתו והן במשק הבית".

לאחר שהצדדים הסכימו לסיים את ההליכים בפשרה, הציעה חברת הביטוח כלל פיצוי של 30 אלף שקלים בסך הכל, אך עו"ד טייץ התנגדה לפשרה זו ועל כן התיק המשיך להתנהל בפני שופטת ביהמ"ש השלום באשדוד, טלמור פרס. 

בתום ניהול ההליכים פסקה השופטת פרס לטובת התובע, המיוצג על ידי עו"ד בת חן טייץ, ופסקה לו פיצוי של 92 אלף שקלים, פיצוי הגובה פי שלוש מזה שהציעה חברת הביטוח כלל במהלך המגעים לפשרה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il