היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, יחד עם רשות המיסים ומשרד חקירות מכס ומע"מ באר שבע, עיכבו היום (שני) לחקירה באזהרה שבעה בני אדם, בחשד שהשתלטו על טריטוריות שמירה של אתרי בניה ברחבי הארץ וכפו על קלנים את שירותי האבטחה שלהם, תוך סחיטה באיומים.

כאמור, על פי החשד,  "הראיסים" תבעו לעצמם כל אחד טריטוריה וקבעו את "גבולות הגזרה" ביניהם  לסחיטת דמי חסות בכסות חברות שמירה, באזור ת"א, נתניה, הרצליה, גבעת שמואל וחריש. החשדות עוסקים גם בעבירות כלכליות- עבירות מס מרמה והלבנת הון, בהיקפים של למעלה מ-15 מיליון שקלים הפוגעים בכלכלת המדינה, באמצעות שימוש בחשבוניות פיקטיביות באופן שיטתי ומאורגן ע"י חברת השמירה.

החקירה התנהלה בחודשים האחרונים במישור הסמוי, כאשר במהלכה התעורר החשד כי חלק מהחשודים המכונים "ראיסים" הפעילו חברות שמירה שלא כדין ולכאורה, כפו עצמם על קבלני בניין שייקחו את שירותיהם בעשרות אתרי בניה ותשתיות באזור הדרום ומרכז הארץ, תוך סחיטה באיומים וזריעת פחד בקרב הקבלנים והעובדים באתרי הבנייה.

היום בשעות הבוקר המוקדמות עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו עשרות שוטרים מהיאל"כ, חטיבה טקטית במג"ב, יחידות יס"מ ויואב, מתפ"א ושוטרים ממחוז דרום, על בתיהם ועסקיהם של שבעת החשודים באזור הפזורה הבדואית, וביצעו חיפושים לאיסוף ראיות בחשד לעבירות סחיטה באיומים, ניהול ארגון שמירה ללא רישיון, עבירות מס ועבירות עפ"י חוק איסור הלבנת הון.

במהלך החיפושים נתפסו חמישה כלי רכב יוקרתיים, כ-240 אלף שקלים במזומן, צ'קים על סך 55 אלף שקלים, עשרות אלפי דולרים ותכשיטים בתפזורת בכמות גדולה. כמו כן נתפסו גם נכסי נדלן וחשבונות בנק. בהמשך צפויים להיחקר עוד עשרות חשודים בפרשייה.

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול לחשיפה וגילוי של עבירות פשיעה חמורות, במטרה לחקור ולהביא את העבריינים מבצעי העבירות לדין"..