מנכ"ל NSO שלו חוליו שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM והתייחס ליכולות הסייבר של ישראל וכיצד הן עזרו לאירופה במאבקה מול התרחבות דאעש. בנוסף, חוליו טען כי "באירוע של המשטרה לא היה מדובר בפגסוס אלא בסייפן, גרסה מנוונת של פגסוס, עם פחות יכולות ואפשרויות לפעול. ניסו לצייר כאילו מרגלים אחרי אזרחים ישראלים, זה כמובן היה לא נכון, אך צריך להבין שגם בשני הפיגועים האחרונים מדובר באזרחים ישראלים".

בנושא המשטרה הוסיף מנכ"ל NSO כי הוא ממשיך לעמוד מאחורי אמירותיו הקודמות, לפיהן תכנת פגסוס לא יכולה לעקוב אחרי מספרים ישראלים "כשמוכרים מערכת פגסוס ללקוח בחו"ל, רוצים לוודא שהן לא ישמשו כנגד מדינת ישראל. לכן פגסוס כמוצר הוא בעל מערכות הגנה שלא מאפשרות לפעול על מספרים ישראלים", הסביר.

עוד הוא טען כי "המערכת פועלת כמו כספת בבנק, רק שני גורמים יחד יכולים לבוא עם המפתח ולפתוח. המערכת פשוט שומרת את כל הפעולות.  כדי לבדוק את זה, היה צריך שיתוף פעולה מאיתנו, המשטרה לא יכולה לערוך ולמחוק אותו, ורק באמצעותנו אפשר לבדוק אותו. שיתפנו פעולה, ואנו תמיד משתפים פעולה. הבנתי שמדובר בבדיקה לא סופית, יש מסקנות ביניים".

כאמור, חוליו ניתח את חשיבות יכולות הסייבר של ישראל ואירופה, כחלק מהנשקים המודיעינים נגד ארגוני הטרור ודאעש בפרט: "היכולות משמשות למניעה וחקירת אירועי טרור, תחשבו על זה כמו פאזל של יכולות, ואם מסירים חלק ממנו הרבה יותר קשה לגבש תמונת מצב ולפעול. זה פשוט פוגע בסוף ביכולות החקירה של גופי הביטחון, לכן זה משהו שצריך להחזיר אותו לשימוש".

"הטכנולוגיה של NSO עזרה למדינות אירופה בשנים האחרונות להתמודד מול דאעש בכמה כיוונים, בין אם לזהות איך מגייסים את פעילי דאעש לאירופה, לאן הם טסים למחנות אימונים, וגם את דרכי המימון. זה הפך את מדינת ישראל למעצמת סייבר, זה דבר ראוי וחשוב וגאווה לאומית", ציין מנכ"ל חברת NSO.

בנוסף, הוא התייחס לאפשרות כי פעילות סייבר מול אזרחי ישראל הייתה יכולה למנוע את הפיגוע בחדרה ואמר כי הוא מאמין שחייבת להתבצע חקירה: "אני לא מכיר את כל הפרטים, ואני לא יודע אם היה אפשר למנוע או לא את הפיגוע. בסוף המחבלים לא פעלו בוואקום, את הדבר הזה צריך לחקור. הם קנו תחמושת, נשקים. אני מניח שלכוחות הביטחון יש כלי סייבר, אני חושב שגם למשטרה ראוי שיהיו יכולות כאלה, זה מה שהם עושים".

"צריך לקחת את הטלפונים לבדיקה, אולי על ידי נציג רשמי של מדינת ישראל, לא מצאו במערכות המשטרה קשר למספרים שנבדקו, מצד שני מעבדה רצינית קובעת שמזהים סימנים לפריצה שלא קשורים לתוכנות ישראליות ולמשטרת ישראל. חייבים לבדוק, אני מקווה שבודקים", סיכם חוליו.

סייעה בהכנת האייטם: מיכל קדוש, 103fm