עדותו של שלמה (מומו) פילבר, עד המדינה בתיק 4000 במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נמשכה גם היום (שלישי). הפרקליטות שוקלת את האפשרות להכריז על פילבר "עד עוין" בשל שינוי לכאורה בין הגרסאות שנתן בחקירות לבין עדותו בבית המשפט. עו"ד איל רוזובסקי, ששימש כסנגור של אהוד אולמרט במשפטו התייחס לעניין בשיחה עם פרופסור אריה אלדד ובן כספית, בתוכניתם ב-103FM

בפתח דבריו אמר: "העניין מבחינת התביעה זה שפילבר יחזור על הגרסה שלו שהוא נתן בחקירת המשטרה. זה הרצון שלהם וכמובן שלא תמיד זה קורה ואז יש כלים ליישר ולתקן את זה. עדי מדינה זו תופעה לא פשוטה. עד מדינה זה עבריין שהיה מעורב בעבירה, הוא מודה שהוא היה מעורב בעבירה ומסכים להעיד ולתת גרסה כדי לקבל טובת הנאה". 

עוד אמר: "הדין תמיד מתייחס בזהירות, בדרך כלל, לעדות עד מדינה מתוך חשש שאולי הוא הגזים, שיקר או המציא גרסה שטובה לתביעה כדי לשחרר את עצמו מאימת הדין. מצד שני, אדם מעיד על עצמו שהוא עבר עבירה ובדרך כלל מי שעבר עבירה גם יודע הרבה פרטים עליה, והעדות שלו יכולה לספק את התמונה שלא הייתה בלעדיה. זו תופעה חשובה אבל תמיד הדין חושש שעד המדינה אולי שיקר כדי להציל את עצמו". 



בתגובה נשאל, לו בשלב הסיכומים, התביעה תרצה להעיד את פילבר לדין על דבריו, כיצד תוכל לעשות אם בבית המשפט הוא מסר את מה שהיא רצתה. עו"ד רוזובסקי השיב: "אני חושב שקודם כל השאלה הראשונה הייתה שהתביעה נהנית מכל העולמות. אני לא חושב שהתביעה תהנה או שזה רצוי לה להעמיד עד מדינה כלשהו לדין. אין להם שום בעיה במקרה תיאורטי להגיד שעד מדינה חזר בו בבית המשפט ולכן הוא הפר את ההסכם והם מעמידים אותו לדין. בתי המשפט מאמצים את הודאות העדים לרבות עדי מדינה שנתנו בחקירת משטרה כשיש סתירה בין העדות שלהם בבית המשפט לאותה עדות".

בנוסף, נשאל איזה צד במשפט צריך להיות כעת מרוצה בעקבות האירוע הבוקר. עו"ד רוזובסקי השיב: "אני אצטמצם לעדות של פילבר: אנחנו נמצאים בשלב הראשון, בחקירה הראשית, ועוד לא ראינו מה הדרמות שקורות ואני מניח שיקרו בחקירה הנגדית. אני חושב שתיק 4000 לא קרס עד היום ובוודאי לא קרס בעדות פילבר, בסופו של דבר העד המרכזי והחשוב ביותר במשפט עוד לא נשמע וזה ביבי נתניהו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm