מתיחות רבה נרשמת הבוקר (רביעי) ברחבי הארץ, זאת לאחר הפיגוע הקשה שהתרחש אמש בבני ברק, וגבה את חייהם של חמישה בני אדם. במשטרה החלו בהפגנת נוכחות משמעותית, זאת במטרה להשרות ביטחון על התושבים ברחבי הארץ. בתוך כך, ברחבי הארץ ובפתח תקווה בפרט, בוצעה פעילות משטרתית לאיתור שב"חים, זאת מתוך הבנה, כך לדברי קצין בכיר, כי כל שוהה בלתי חוקי - יכול להצטייר כמפגע הבא. 

במקביל, ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג נתן הנחיה לאגף הפיקוח והבנייה לסרוק את כל אתרי הבנייה בעיר כדי לנסות ולהתחקות אחר שוהים בלתי חוקיים. לצד העלאת הכוננות, אירוע חריג שהתרחש בעיר, סמוך לתיכון גולדה שברחוב בראון, הוביל להקפצת צוותים גדולים של שב"כ, משטרה ומד"א, לצד צוותי חילוץ והצלה.

מחקירה ראשונית עולה, כי מדובר במעשה קונדס של מספר ילדים, שראשיתו בצעדת "אללה אכבר" על ידי אחד מהם. בהמשך, הושלכו נפצים, ורעש הפיצוצים עורר בהלה וחשש כי מדובר באירוע ירי, זאת פחות מיממה לאחר הפיגוע הקשה בבני ברק.

זירת הפיגוע בבני ברק. צילום: אבשלום ששוני

תושבים שילדיהם התקשרו אליהם בבהלה לאחר האירוע זועמים מאוד: "איפה ההורים של אותם הנערים שמרשים לעצמם בימים כאלה להקפיץ ככה את כוחות המשטרה והחילוץ, ולעורר בהלה בקרב התושבים? זה אירוע חמור, וחשוב שהמשטרה תעשה איתו דין, ותעצור את הנערים האלו, הזורים פחד ומטילים אימה על אוכלוסייה שלמה. במיוחד בימים מתוחים אלו". 

גורם במערכת הביטחון אמר לאחר מכן בשיחה עם מעריב אונליין: "אנחנו צריכים להיערך, לצערנו, לשטף של אירועים, בהם גם אירועי סרק כמו המקרה בפתח תקווה. מדובר במקרים בהם מתקבלים דיווחים שונים, בגלל פאניקה של הציבור, ובהלה לצד מעשי קונדס של נערים, זאת לאחר שהיינו אמש בזירה בבני ברק. אנחנו חייבים לתת מענה מהיר לכל דיווח, ולנסות ולסכל את האירועים הללו. הציבור חייב להיות ערני וממושמע, כי זו תקופה מאוד מאתגרת".

זירת האירוע בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)
זירת האירוע בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

כמו כן, כוחות גדולים פעלו בקרית מלאכי לאיתור אדם חשוד, זאת לאור מספר דיווחים שהתקבלו במוקד 100. מהמשטרה נמסר: "אנחנו מבקשים מהציבור לשמור על עירנות ולדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אדם חשוד". 

זירת הפיגוע בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, הבוקר התקבל דיווח על חשודים שירדו מהרכבת הקלה בירושלים באזור שוק מחנה יהודה, זאת לאחר שהתבטאו והתנהלו באופן חריג וחשוד. כוחות משטרה הוזעקו למקום ובתום סריקות, איתרו את החשודים בקצביה באזור. כאשר השוטרים הבחינו בהם, החשודים תקפו אותם באגרופים וחניקות.

במהלך המאבק הפיזי וניסיון המעצר, ונוכח הסכנה לשוטרים, ביצע שוטר ירי נקודתי לעבר פלג גופם התחתון של החשודים והם נפצעו באורח קל, על פי גורמי הרפואה. כוחות גדולים הוזעקו למקום, והחשודים פונו לאחר מעצרם לקבלת טיפול רפואי. מבירור זהותם של שני החשודים עולה כי מדובר בתושבי מזרח ירושלים.

שוטר נחבל באירוע ונפצע באורח קל. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע לאזור וקיים הערכת מצב עם המפקדים, והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

אירוע תקיפת השוטרים בשוק מחנה יהודה (צילום: דוברות המשטרה)
אירוע תקיפת השוטרים בשוק מחנה יהודה (צילום: דוברות המשטרה)