משטרת מרחב מנשה פתחה הלילה (בין חמישי לשישי) בחקירה אודות נסיבות מותו של גבר כבן 23, תושב ג'ת. הפצוע פונה לבית החולים ובמהלך נסיונות ההחייאה, קבעו את מותו.

בתום הערכת מצב שהתקיימתה במרחב מנשה של המשטרה, גוברת הערכה כי הצעיר, תושב ג'ת, נמצא את מותו בפיצוץ מטען שבו טיפל. לאחר איסוף ממצאים ראשוניים ואיתור זירה אחרת, הגיעו במשטרה למסקנה ראשונה לפיה, הצעיר המוכר למשטרה, לא נרצח, וגם לא נורה, אלא נפצע במהלך טיפול במטען חבלה שהתפוצץ בידיו. מכאן, גם הפציעה הקשה בידו ובפלג גופו העליון, וכך גם מעריכים במשטרה. נזכיר, כי בשעות הערב המאוחרות התקבל דיווח במשטרה, אודות אדם במצב אנוש המוטל על המדרה בכניסה לבאקה אל-גרבייה. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את הפצוע לבית החולים, שם נקבע מותו.

תחילה עלה חשד לאירוע רצח, אולם הממצאים על הגופה והממצאים בזירה שבה היה מוטל הפצוע, העצימו את החשד לפיו האירוע התרחש במקום אחר. שכן, כבר בתחילת החקירה, עלה חשד כי הוא נפצע מפיצוץ כלשהו. אנשי המעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) אספו ראיות פורנזיות רבות. כאמור בתום הערכת מצב, עולה חשד כי מדובר ב"תאונת עבודה".

חובש רפואת חירום במד"א עומר כבהה סיפר: "הפצוע הובא אלינו לחבירה לכניסה לבאקה אל ג'רביה כשהוא מחוסר הכרה עם פציעות קשות בגופו. הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר ביצוע פעולות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו."