כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו היום (שני) נגד צעיר בשנות ה-20 לחייו אשר תקף בשבוע שעבר מאבטח בית מלון באילת. על פי האישום, בתאריך 30.3.22, לפנות בוקר, התקבל דיווח במשטרה על תקיפת מאבטח במלון לאונרדו פריוויליג' באילת, לאחר ששלושה צעירים התפרעו בתוך בית המלון. במהלך התקיפה צעק התוקף: "אני מחבל מתאבד" והחל להכות את המאבטח. 

כוחות משטרה הוזעקו למקום והחלו בחקירה ראשונית של האירוע. לאחר זמן קצר עלה כי אין מדובר באירוע לאומני ונפתחו סריקות אחר החשודים.

חקירת האירוע העלתה כי בעקבות רעש חריג שנשמע מחדר בו התגוררו שני גברים בשנות העשרים לחייהם, שהטריד את אורחי החדרים מסביב, יצא מאבטח במלון לטפל באירוע, בעודו עושה דרכו למקום, נתקל בחשודים, כאשר הבחין באחד מהם מקים רעש גדול באמצעות מאפרה שהונחה במבואת המדרגות. מיד כשהבחינו בו החלו לברוח ממנו.

מיד לאחר מכן כאשר חזר לדלפק הקבלה, הבחין בשניים מבקשים מפקידת הקבלה מפתח לחדרם, המאבטח הנחה את פקידת הקבלה שלא תענה לבקשתם וכי בכוונתו לבקש הגעת ניידת משטרה למלון.  בעודו משוחח עם מוקד 100 של משטרת ישראל, צעק החשוד לעברו "אני מחבל מתאבד" והחל לדחוף אותו, בעוד הוא מנסה להתרחק ממנו ככל הניתן. יתרה מכך, על מנת שלא להיגרר עמו לעימות, עשה דרכו המאבטח ליציאה מהמלון כשכל אותה העת, החשוד נצמד אליו ומסרב לעזוב אותו.

בעודו מפנה אליו את גבו ועושה דרכו לכיוון היציאה, נטל החשוד לוח עץ שהיה בלובי המלון, והטיח אותו בחוזקה בראשו של המאבטח. כתוצאה מכך גרם לו לחתך עמוק בקרקפתו והוא נזקק לטיפול רפואי. 

משהבינו שלושת החשודים כי שוטרים הוזעקו למקום, החלו במנוסה מהמלון. שוטרי הסיור של משטרת מרחב אילת שהוזעקו למקום, החלו בסריקות לאיתור החשודים, תוך דקות ספורות כל החשודים אותרו ונעצרו ברחבי אזור המלונות.

תקיפה בבית המלון באילת, וידאו: דוברות המשטרה



מפקח שגיב בן נעים, מפקד אחת מיחידות הסיור במשטרת אילת, מסר: "בימים אלו עובדים השוטרים לילות כימים על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. עם קבלת הדיווח הוזעקנו למקום האירוע והתחלנו בפעולות נחישות לחתירה למגע להבנת האירוע. כשהוברר כי אכן לא מדובר באירוע על רקע לאומני, החלנו בסריקות ותוך דקות מספר הצלחנו לאתר את החשודים. כל זאת התאפשר בשל תושיית המאבטח לדווח למוקד 100 ולאפשר לנו לבצע עבודתנו".

מן המשטרה נמסר כי עם מעצרם ובכל זמן שהייתם בתחנה התפרעו החשודים והתלהמו. כמו כן, החשוד שתקף את המאבטח לא הסתפק רק בכך ותקף אדם אחר ששהה בתחנה באותה העת, בכך שנתן לו שתי מכות אגרוף לפניו וגרם לו לדימום מאפו.

מיד בתום חקירתו, הובא החשוד בפני קצין חקירות, במעמד זה עדכן אותו הקצין על ההחלטה להשאירו במעצר ולהביאו בפני שופט, או אז החל החשוד לקלל את הקצין ואיים עליו "אני עוד אפגוש אותך בחוץ". מפקד יחידת התביעות של משטרת ישראל באילת, רב-פקד עו"ד שחר עידן, הגיש היום כנגד החשוד כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגדו, בעבירות פציעה כשהעבריין מזויין, איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

נצ"מ משה פינצי, מפקד משטרת מרחב אילת, מסר: "אירוע הזה, כמו רבים אחרים, מוכיח כי תושיית השוטרים יחד עם מוכנות והבנה של האתגרים המאפיינים את התקופה, מצילות חיים ומונעות אירועים חמורים יותר".