סוד אפל מאחורי עדות המכון לרפואה משפטית במשפט זדורוב? בחדשות 13 דווח היום (שלישי) על דרמה רגע לפני המשך משפטו של רומן זדורוב מחר, שכן בפרקליטות התנגדו לעדותו של ד"ר חן קוגל מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר, ואף מחקו חלקים מתצהירו לאחר שלא שיתף איתם פעולה במשפט. בנוסף התנגדו בפרקליטות לעדותה ד"ר מאיה פורמן מהמכון.

על פי הדיווח, השניים העידו בערכאות הקודמות מטעם ההגנה, וחוות הדעת של ד"ר פורמן סתרה את עמדת התביעה באשר לכלי הרצח. בית המשפט דחה את חוות דעתה של פורמן, ועל פי הדיווח הפרקליטות ניסתה לטרפד את מינויה לתפקיד בכיר במכון לרפואה משפטית.

עוד דווח כי במכתב של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, למנכ"ל משרד הבריאות משנת 2014, הוא מבקש לבטל את מינויה במכרז לתפקיד בכיר במכון, וטען כי "עדותה של פורמן מגומגמת ולא אמינה, וכן אבקש לא לאפשר את מינויה". אולם, לאחר שד"ר קוגל מהמכון התייצב לצידה, בפרקליטות ביקשו ממנו את התצהיר שעשה ועל פי הדיווח "מוחקים פסקאות שלמות", בעיקר חלקים רבים שלא תאמו את עמדת הפרקליטות.

על פי הדיווח ד"ר קוגל שלח מייל לפרקליטות וציין כי "אני מכבד את השינויים הנדרשים אולם יהיה עליהם לעבור את אישורי". בפרקליטות השיבו לו באותה עת, כי "המדינה אינה מגישה לבית המשפט תצהירים הסותרים את עמדתה". כמו כן, מחר במשפטו של זדורוב יגיע ד"ר קוגל להעיד ויהיה בעל עמדה מנוגדת לעמדת הפרקליטות.

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה לחדשות 13: "העמדה שעלתה מתצהירו של קוגל לא שיקפה את עמדתו של היועמ"ש והוא התבקש להשמיט סעיפים שסתרו חזיתית את עמדתו המשפטית המחייבת כעובד מדינה. הפרקליטות הבהירה בזמנו כי תצהירו האישי מובאת על דעתו".