בית המשפט העליון פסק היום (ראשון) כי תשלום כספים על ידי הרשות הפלסטינית לאסירים ביטחוניים ולבני משפחותיהם, מהווה אשרור של פעולות טרור. עוד נקבע, כי הרשות הפלסטינית שותפה לעוולות שביצעו האסירים-המפגעים וחבה באחריות נזיקית.

כבוד השופטים יצחק עמית, דוד מינץ ועופר גרוסקופף, פסקו בעניין ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, שדחה את התביעה כי הרשות הפלסטינית נושאת באחריות לפעולות טרור שבהן נהרגו קרוביהם. בית המשפט העליון עסק בסוגייה האם תשלום כספים על ידי הרשות הפלסטינית לאסירים ביטחוניים ולבני משפחותיהם הוא בבחינת אשרור של פעולות טרור שביצעו האסירים, כך שניתן יהיה להטיל את האחריות על תוצאותיהן. 

ברוב דעות החליטו השופטים כי תשלום כספים על ידי הרשות הפלטינית לאסירים ביטחוניים ולבני משפחותיהם, מהווה אישרור לכך על פי פקודת הנזיקין. "כפועל יוצא, הרשות הפלסטינית שותפה לעוולות שביצעו האסירים-המפגעים לפי סעיף 11 לפקודה וחבה אחריות נזיקית כלפיהם", כך נכתב בפסק הדין. עם זאת, ציינו כי אין מקום לחייב את הרשות הפלסטינית בתשלום פיצויים עונשיים.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר: "פסק הדין התקדימי של בית המשפט העליון אינו תורם דבר למלחמה בטרור או לעשיית צדק עם הקורבנות. אמנם בית המשפט פסק שתשלום משכורות לאסירים או למשפחות של המחבלים המתאבדים מטיל אחריות על הרשות ומחייב אותה בתשלום פיצויים לקורבנות, אך הבעיה היא שמדובר בפיצויים נזקיים שמתקזזים עם התגמולים שמקבלים הקורבנות מהביטוח הלאומי. לרוב, דמי התגמולים גבוהים מהנזקים הישירים. כך שקורבנות הטרור לא יממשו את פסק הדין כנגד הרשות, אלא יעדיפו לקבל את התגמולים ממדינת ישראל. זוהי מכה כואבת למלחמה בטרור".