סערת "סרטון ההמרדה": המשטרה הודיעה היום (שני) כי תסיים לכל המאוחר מחר, את בדיקתה בנוגע להתבטאויותיו של חבר הכנסת איימן עודה. לאחר מכן, היא תעביר את הבקשה לפרקליטות על מנת לבחון האם יש מקום לפתוח בחקירה נגדו. בשלב הזה, המשטרה טרם העבירה בקשה לפרקליטות בנוגע לדברים שנשא עודה אמש.

בתוך כך, השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, ביקר הבוקר בתחנת המשטרה בקריית שמונה, והגיב לדבריו של עודה: "בתחנה הזו משרתים יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים. זו הדרך בה משטרת ישראל עובדת, שכם אל שכם. את זה אני אומר נוכח המילים הממש מרושעות וממש נוראות שאמר אתמול חבר כנסת שאפילו לא אזכיר את שמו. אני חושב שאתם, בעבודה המשותפת שלכם, מוכיחים שכולנו אזרחי מדינת ישראל, משטרת ישראל היא של כולנו ואתם עובדים למען האזרחים".

כאמור, בצל גל הטרור, יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, פרסם אתמול סרטון מרחבת שער שכם, בו תקף את מדינת ישראל ופנה אל כל המגויסים החדשים משטרה מהמגזר הערבי ובני משפחותיהם להניח את נשקיהם בטענה כי הם פוגעים בחברה הערבית.

בסרטון אמר כי "צעירים פלסטינים בעלי אזרחות ישראלית אמרו לי שפוגעים בהם ומשפילים אותם", אמר עודה בפתח דבריו והוסיף כי "זה שפל שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון של הכיבוש. הכוחות שנמצאים כאן, משפילים את עמנו, משפילים את משפחותינו ומשפילים את כל מי שבא להתפלל".

"העמדה שלנו היא שנהיה עם בני עמנו כדי לגמור את הכיבוש הרצחני, כדי שתקום פלסטין, שיונפו דגלי פלסטין על חומות ירושלים ושיחל השלום על אדמת השלום. אסור שהצעירים יצטרפו לכוחות הכיבוש. אני קורא לצעירים שכבר הצטרפו, שההצטרפות שלהם מעליבה ומשפילה, אני קורא להם - תזרקו להם את הנשק בפרצוף ותגידו להם שהמקום שלנו לא איתכם. לא נהיה חלק מהעוול ומהפשע", הוסיף.