מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, התייחס היום לראשונה (שלישי) להתבטאותו של יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, שעוררה סערה, לאחר שקרא לשוטרים ערבים ישראלים "להניח נשקם" ולמרוד. "לא אתן שיכפישו את השוטרים הערבים, אחינו לנשק", הבהיר שבתאי.

המפכ"ל טען כי אינו מרבה להתייחס לאמירותיהם של נבחרי ציבור, אך הפעם, בחר להגיב על הדברים. "המשטרה בראשותי תהא כחומה בצורה מול כל מי שיבקש לפגוע בהם ולערער את זהותם הישראלית ואת החובה שלקחו על עצמם באומץ רב", הוסיף. 

הוא חתם את עמדתו בנושא כשהבהיר שהתבטאותו של חבר הכנסת עודה, אינה מרתיעה ואף אין לה מקום בשיח, "אלא היא מחזקת את התהליך אותו אנו מבקשים לקדם, והוא הגדלת מספר המשרתים הערבים בדגש על אלו המוסלמים בשורות המשטרה".

שבתאי אף ציין את האירועים האחרונים שאתגרו את מערכת הביטחון והדגיש כי בעוד המחבלים מבקשים לזרוע פחד ואימה בציבור, משטרת ישראל עומדת דרוכה והתקפית מתמיד. "כמו בכל אירוע מבצעי, גם הפיגוע בתל אביב מנותח כעת בכל הרמות, וכמו כל אירוע, אנו מתחקרים אותו ומפיקים ממנו לקחים", אמר.

בסיום דבריו, הוסיף: "בימים אלה אנו בהיערכות שיא בכל רחבי הארץ. באבטחת אירועי הרמדאן, אבטחת חגי ניסן והמועדים הלאומיים שלפנינו, ויחד עם שאר ארגוני הביטחון נעשה הכל בכדי שאלו יעברו בביטחון".

ח''כ איימן עודה  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נזכיר כי בתחילת השבוע, יו"ר הרשימה המשותפת עורר סערה בעקבות הסרטון שפרסם, בו קרא לערבים הישראלים המשרתים בכוחות הביטחון להתמרד ו"לזרוק את הנשק בפרצוף".

במהלך השבוע, בראיון לחדשות 12 הוא אף חיזק את דבריו והוסיף: "אני רוצה לפנות לא רק לערבים אלא גם ליהודים - אל תשרתו בכוחות הכיבוש". מיד לאחר מכן הוסיף כי "אני רוצה את הישראלים יחד איתי במאבק נגד הכיבוש ולמען השלום. אני אמרתי את המילה שלום ארבע פעמים בתוך דקה בסרטון".