שכניו של ראש הממשלה נפתלי בנט הגישו היום (שלישי) לבג"ץ בקשה בהולה למתן צו ביניים לעצירת עבודות השיפוץ בביתו הפרטי שהפך למעון ראש הממשלה הרשמי. השכנים טוענים באמצעות עו"ד אוריאל ניזרי כי ההחלטה לבנות מעון חדש לראש ממשלה ברעננה, אינה חוקית.

בשבוע שעבר, בראיון לאראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM, טען עורך הדין נגד בנט כי "שיקר" בפני בית המשפט, כשהשיב בעתירה שהוגשה לבג"ץ כי הבית ברעננה הוא מעונו הפרטי ובכך ניסה למנוע לכאורה את הטענות סביב השיפוץ.

"בנט ניסה להשיג שתי טובות הנאה – האחת, הוא יכל למנוע את ההפגנות מהכניסה לביתו, הרי הוא לא יכול לצאת מהבית אם היו שם הפגנות כמו בבלפור, ועל ידי השקר בבג"ץ הוא מנע את זה", גרס ניזרי. הוא הוסיף כי "הדבר השני, הוא מנע מאיתנו את האפשרות לתקוף מנהלית את ההחלטה להפוך מעון פרטי לרשמי, אין אפשרות כזו בשום סיטואציה, להפוך מעון פרטי לרשמי".

הוא הסביר מדוע אינו כך הדבר ברמה המשפטית: "כדי שהבית יהפוך למעון רשמי הוא צריך לבצע הליך רכישה על ידי המדינה של קרקע ציבורית. אם קונים קרקע פרטית, צריך להפוך את הייעוד לקרקע ציבורית. מדובר בעבירה קלאסית על עבירות תכנון ובנייה ובנוסף מדובר בהונאה של בג"ץ כשאין החלטת ממשלה שמאפשרת בהחלטת ועדת כספים את הגדרת המעון הפרטי כמעון רשמי כי כדי להגדיר מעון רשמי צריך החלטה של ועדת כספים".

בהמשך לכך, הוסיף "מאחר והמעון פרטי – אסור שייעשו שם הפגנות בשום אופן, אך הוא לא רשמי על פי חוק". לדבריו, השכנים רצו למנוע את הסוגייה כבר בתחילתה, כאשר קראו לבנט לעבור לבלפור. "שכונה שלמה נמצאת בסגר, הפקיעו מאנשים את השכונה, הפכו אותם לאנשים תחת איום ביטחוני עם קווי טלפון מצותתים 24 שעות".