ברוך קרא, פרשן חדשות 13, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד על הסערה שהתחוללה בדיון שהתקיים הבוקר שבמשפט זדורוב. "מדובר בצרחות שאפילו בן וינון לא מגיעים אליהן", הסביר ב-103FM, "צריך להבין, שהאווירה הזו כבר מתפתחת הרבה מאוד זמן. בדרך כלל, הסנגורים במשפטים הפליליים מרגישים מקופחים מאוד, בעוד שבמשפט זדורוב - הסיפור הפוך לחלוטין".

לדבריו, צוות הפרקליטות חי את התחושה שהשופטים באו נעולים. "יתרה מזו, יש שם את עורך הדין ירום הלוי, המייצג את זדורוב, שמדבר וזורק הערות", ציין קרא, "התחושה של צוות הפרקליטות היא, שבזמן שהשופטים לא מעירים לעו"ד הלוי, הם מקבלים יחס קשה ותוקפי מהשופטים כאשר הם מעלים שאלה".

הוא הוסיף כי "ראש הצוות, שניסה למחות על ראיה שעורך הדין של זדורוב ניסה להגיש, קיבל הערה מהשופטים. הדבר התפתח לצעקות 'חוצפן', 'תשב', וראש הצוות אמר בתגובה - 'אל תצעק עלי".

הפרשן הוסיף כי "הסיפור האמיתי הוא כמובן של הראיות והמומחים, והשאלות שנשאלות, ובאמת התחושה היא, על סמך הערות השופטים היא שהתפיסה והמחשבה שלהם - היא לכיוון זיכוי". קרא הדגיש: "אני לא מטיל בהם דופי, אבל חושב שהתפיסה פה שונה מאוד ממה שמקובל במשפט הישראלי".

"או שהולכים לשחרר אדם שרצח, או שהאדם חף מפשע וישב 15 שנה בכלא", הסביר, "מעל כל הדבר הזה מרחף הספק הסביר, מהו הספק הסביר שיכול להביא לזיכוי. יש לי טענה פשוטה - אם הסטנדנט של הספק הסביר מביא לשחרור של זדורוב - אז צריכים לשחרר הרבה מאוד אנשים". הוא סיכם: "אני חושב שהמשפט קיבל מקדם תקשורת רשתות ופוליטי מאוד משמעותי, ואם זדורוב יזוכה - הדבר ישנה לחלוטין את הסטנדרט של המשפט הישראלי". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm