בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) בחמישה ימים את מעצרו של שוטר ביחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יחב"ל) בלהב 433 במשטרה, החשוד שהוציא מידע ממחשבי היחידה והעביר אותם לגורמי פשיעה וגורמים עברייניים. 

בחקירתו טען השוטר, המשרת במשטרת ישראל וביחידה ארבעה חודשים בלבד, כי לא היה בקשר עם שום גורם עברייני, לא העביר מידע ובסך הכל נכנס למחשבים על מנת ללמוד אודות המשפחות שבהן הוא עוסק יותר לעומק על מנת לחדד את עבודתו ולהכיר את התחום שהוא חדש בו. 

כאמור, לפני ארבעה חודשים גויס השוטר למשטרת ישראל אחרי שירות ביחידה מובחרת של המודיעין, סופח ליחידת להב 433 ובמהלך השירות הקצר זיהה קצין ביחידה התנהלות חשודה מצידו של אותו שוטר. 

בבדיקה ראשונית שערך הקצין הוא העלה חשש כי השוטר נכנס למערכות מידע שאין לו באופן עקרוני גישה אליהן וכי הוא מתעסק ואוסף את המידע אודות מספר ארגוני פשיעה בצפון ובדרום. נציין כי מדובר בתושב הצפון המתגורר באור יהודה, וכי שמו נאסר לפרסום בשלב זה של החקירה.

בעקבות אותו חשד, הפנה הקצין את המידע שברשותו למפקדיו, ואלו העבירו אותו למח"ש בפרקליטות. בתום חקירה סמויה שהתנהלה במח"ש נעצר אתמול השוטר נחקר באזהרה וכאמור כפר בחשדות נגדו והבוקר הוארך מעצרו בבית המשפט. 

עו"ד אבי חימי המייצג את החשוד מציין: "חקירת מח"ש היא מחויבת המציאות, יחד עם זאת אני סמוך ובטוח כי תגיע בסופו של דבר למסקנה כי השוטר לא ביצע כל עבירה, לא היה בקשר עם גורמי פשיעה ולא הוציא מידע מתוך היחידה, אלא "שהגדיל ראש". מדובר בשוטר מסור ונאמן שדוחה את הטענות נגדו על הסף".