בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (שני) מאסר עולם על חליל דויכאת, הנאשם ברצח הרב שי אוחיון ז"ל לפני כשנתיים בפתח תקווה. כמו כן, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות ופסק כי הנאשם ישלם למשפחת הקורבן את הפיצוי המקסימלי האפשרי בחוק - 258 אלף שקלים.

כזכור, דויכאת הורשע על פי הודאתו ברצח אוחיון. בכתב האישום תואר כיצד ניצל עבודתו כפועל בניין באתר בנייה בעיר, כדי ליטול סכין אשר היתה מונחת במטבחון האתר, באמצעותה החליט לבצע פיגוע, לדבריו "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל אקצא, ואללה". בהמשך, הוא יצא רגלית לאזור צומת סגולה, שם הבחין ברב אוחיון. דויכאת שלף את הסכין ודקר את אוחיון שלוש פעמים ובכך הביא למותו.

לבית המשפט הוצג הסדר טיעון עם הנאשם, במסגרתו הודה והורשע בכתב אישום מתוקן, ברצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור, בגינו קיים עונש מאסר עולם חובה, כאשר לצד זאת, דרשה הפרקליטות כי דויכאת יישלם את הפיצוי המירבי האפשרי על פי חוק.

תיעוד לכידת המחבל. צילום: מסעדת סושי מרקט

מהפרקליטות נמסר בתגובה לגזר הדין כי: "בימים מתוחים אלה, יש בגזר הדין שניתן היום מסר. ראשית מסר לכל מי שבוחר בדרך הטרור ויידע שבית המשפט לא ייעשה עמו חסד. שנית, מסר לכל אזרח במדינת ישראל, שיידע כי מערכת אכיפת החוק והפרקליטות, כחלק ממנה, ימשיכו במאבק הבלתי מתפשר באלימות ובטרור".

"הרב אוחיון נרצח בנסיבות מחמירות, וטוב עשה בית המשפט שקיבל את עמדת הפרקליטות והטיל על רוצחו גם עונש מאסר עולם וגם את הפיצוי הכספי המקסימלי בחוק. אין כמובן בשני אלו משום תחושת הקלה, אבל ישנה תקווה שתהיה בכך נחמה ולו הקטנה ביותר עבור משפחת אוחיון. אנחנו שבים ומשתתפים בצערה העמוק של המשפחה", מסרו עוד בפרקליטות