ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, שוחח הבוקר (שני) עם מעריב בעקבות המצב הקשה מול גורמי הפשיעה, ולאחר הירי לעבר בית הקפה בעיר ופציעת הנערה בת ה-14 מירי. מדובר בשני אירועים שנתפסים על ידי ראש עיריית רהט כחריגים במיוחד, משום שהם התרחשו בעת צום הרמדאן, הנחשב לחודש קדוש. בתוך כך, סהיבאן חשף גם כי הושגה הפסקת אש (הודנא) ל-10 ימים הקרובים בין המשפחות, בתיווך שייח' מוכר ונציגי שני הצדדים. 

מה התחושה ברהט?
"מה שקרה ברהט הוא אירוע חריג מאוד, מכיוון שהרמדאן הוא חודש של קודש, צום, סבלנות ואהבת האחר. כולם כבר גינו את הירי הזה, אבל מאתמול אנחנו הרגשנו שיש פה שינוי בקרב התושבים וגם בגלל האינטנסיבית של משטרת ישראל ושל המפכ"ל. סגן השר סגלוביץ' יגיע היום לרהט ונשב איתו. בנוסף, נכנסו לתמונה אנשים שמגשרים בין שתי החמולות, ועכשיו יש הודנא למשך עשרה ימים".

בינתיים היה ירי אחר.
"הירי לא שייך לקטטה. אבל מה שהפריע לכולם זה הירי המאסיבי שהיה לפני יומיים, ואנחנו מקווים שהשקט יחזור לעיר. אנשים פה קיבלו גם מכה קשה ברמה הכלכלית. אנשים מסתגרים בבתים ולא הולכים לבתי קפה. הפרנסה של הבתי קפה הוא אחרי הצום, ואנשים לא יילכו". 

דובר על ההתרפסות שלכם מול המשפחות.
"אין שום התרפסות. אנחנו לא רוצים שהמצב יתדרדר יותר מדי, נעשה את ההודנא בצורה חכמה". 

הבנתי שאתה מאוים.
"יש אמירות ברשתות החברתיות נגד ראש העיר שמביא את המשטרה לעיר רהט. מדובר הרבה על דמי חסות. יש פוסטים שאני מרגיש שאני מאוים בהם, ובהערכת מצב אמרו לי שהורידו את רמת האיום לדרגה הראשונה, ועכשיו אני כבר לא מאוים".

אתה חושש?
"אני חושש לחיים שלי. העניין הזה לא נרגע, אני רואה מה מתרחש בפייסבוק. אני אדבר עם המח"ט שלנו ואגיד לו שאני מאוים".

העובדה הזו משפיעה על ההתנהלות שלך?
"בכלל לא, כבר הייתי מאויים עם שני מאבטחים, אבל אני עושה את העבודה שלי. זה לא מונע ממני לעשות את העבודה שלי כמו שצריך". 

המצב הבוקר ברהט מסוכן?
"כרגע שקט, אנחנו מקווים שהשקט יימשך". 

האבא ששלח את הילד שלו לגן עם שכפ"ץ. 
"זו תמונה קשה מאוד. אנחנו מקווים שהשוטרים יעשו את העבודה שלהם. יש היום כוחות משטרה פה, גם עכשיו רואים את זה".